نسخه چاپی

ساخت آزمایشگاه و كلینیك موش در تهران

مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به وجود بیش از یك میلیون موش در تهران گفت: آزمایشگاه و كلینیك موش در تهران ساخته می شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس ماده ۳۱ برنامه پنج ساله شهرداری و بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری تهران اقدام به کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری و جمع اوری سگ های بدون صاحب کرده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۳۱ برنامه پنج ساله شهرداری تهران با همکاری دستگاه های اجرایی موظف به رفع نگرانی شهروندان در خصوص سگ های بدون صاحب و ناقل بیماری به انسان است.

قدیمی با اشاره به وجود یک میلیون و ۸۰۰ هزار موش در تهران یادآور شد: آزمایشگاه و کلینیک موش در تهران برای کنترل آمار موش ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه با بکارگیری شیوه‌هایی نوین توانستیم کاهش تدریجی زیستگاه‌ها موش را در شهر شاهد باشیم، تصریح کرد: اگر ارتقای سطح آموزش شهروندان را در شهر افزایش دهیم، می‌توانیم برای از بین بردن موجودات موزی شهر گامی اساسی برداریم، در غیر این صورت بدون کمک شهروندان راه به جایی نخواهیم برد.

وی با اشاره به مشارکت جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، دامپزشکی و سازمان حفظ نباتات برای از بین بردن جانوران مضر شهری تاکید کرد: برای بکار بردن این جانوران همه نهاد‌ها باید به راس کار بیایند، چرا که شهردرای به تنهایی نمی‌تواند رشد جانواران مضر شهری را مهار کند.

قدیمی با تاکید بر اینکه استفاده از سموم شیمیایی کاهش یافته، گفت: با پیشرفت ۱۰ ساله تونستیم سهم مبارزه با جانوران مضر شهری را به حداقل برسانیم و نقش شهروندان در این امر را نیز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ درصد از جمعیت جانوران مضر شهری از بین رفته‌اند، یادآور شد: در حال حاضر این رقم به ۳۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال به ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد:‌ امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۷ با جانوران مضر شهری مبارزه و همچنین در بحث اقیم سازی سگ‌های بدون صاحب سهمی ۴۵ درصدی داشته باشیم.

قدیمی با اشاره به فعالیت زنده گیری سگ‌های بدون صاحب تصریح کرد: تا به امروز در شهر تهران همه سگ‌ها با استفاده از تفنگ بیهوشی که ساخت کشور است جمع آوری شدند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به امضا تفاهم نامه زنده گیری سگ‌های ولگرد یکی از دشوارترین کارها در دنیا است و ما تا به امروز توانسته‌ایم ۵ هزار قلاده سگ را تا پایان مرداد زنده گیری کنیم.

وی با بیان اینکه رشد جانوران مضر شهری با استفاده از سه عامل مهم انجام می‌شود، افزود: آب، غذا و پناهگاه سه عاملی اساسی برای رشد جانوران شهر هستند

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...