نسخه چاپی

كویت كاردار ایران را احضار كرد

كویت كاردار ایران را به منظور تسلیم اعتراض این كشور به پیشنهاد تهران درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در میدان گازی مورد اختلاف، احضار كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری در این کشور امروز چهارشنبه از احضار کاردار ایران در کویت به منظور تسلیم اعتراض این کشور به پیشنهاد تهران درباره فرصت های سرمایه گذاری در میدان گازی مورد اختلاف "دوره"خبر دادند.


به موجب این گزارش و به نقل از خبرگزاری کونا، این اقدام در پی انتشار گزارشی از سوی شرکت ملی نفت ایران درباره امکانات سرمایه گذاری در نواحی‌ای که در مجاورت میادین نفتی کویت قرار دارند، صورت گرفت.


یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد: کاردار ایران در سفارت این کشور در کویت روز یکشنبه به وزارت خارجه احضار و اعتراض نامه کویت تسلیم وی شد.


این مقام افزود : « وزارت خارجه کویت همه تدابیر و اقدامات لازم را به منظور حفاظت از منافع و حقوق کویت و نیز حفظ روابط همسایگی با همه کشورهای منطقه اتخاذ خواهد کرد.»


وی تاکید کرد در وضع میدان فلات قاره که در آب‌های سرزمینی کویت واقع است ، هیچ تغییری به وجود نیامده است.


قدمت این اختلاف به دهه 1960 و هنگامی باز می گردد که ایران و کویت هر دو امتیاز یک میدان فلات قاره را واگذار کردند. فعالیت حفاری ایران در حوزه گازی دوره در سال 2001 ، کویت و عربستان سعودی را بر آن داشت تا بر سر معاهده مرز مشترک دریایی و توسعه و بهره برداری مشترک از منابع گاز طبیعی این منطقه به توافق برسند.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...