نسخه چاپی

مرگ بانوی گرد و خاكی

عکس خبري -مرگ بانوي گرد و خاکي

«مرسی بوردروز» در زمان حادثه 11 سپتامبر، تنها یك ماه بود كه در شغل جدید خود در طبقه 81 برج شمالی مشغول به كار شده بود. پس از برخورد هواپیما به آن برج، بوردروز در حالی كه تمام سر و بدنش را گرد و خاك زردرنگ ناشی از انفجار پوشانده بود در قاب دوربین یك عكاس قرار گرفت و با انتشار گسترده آن تصویبر به عنوان «بانوی گردوخاكی» مشهور شد.

به گزارش نما به نقل از هفت صبح: «مرسی بوردروز» در زمان حادثه 11 سپتامبر، تنها یک ماه بود که در شغل جدید خود در طبقه 81 برج شمالی مشغول به کار شده بود. پس از برخورد هواپیما به آن برج، بوردروز در حالی که تمام سر و بدنش را گرد و خاک زردرنگ ناشی از انفجار پوشانده بود در قاب دوربین یک عکاس قرار گرفت و با انتشار گسترده آن تصویبر به عنوان «بانوی گردوخاکی» مشهور شد.


او روز گذشته و بر اثر سرطان معده در سن 42 سالگی درگذشت. سه سال پس از حادثه 11 سپتامبر، سرطان معده مرسی بوردروز از سوی پزشکان تشخیص داده شد. این بیماری بر اثر استنشاق گازهای سمی متصاعد شده طی حملات 11 سپتامبر ایجاد شده است.
«نیویورک پست» مدتی پیش گزارش داده بود که نرخ ابتلا به انواع سرطان در میان آن دسته از افراد تیم امداد که پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر جزو اولین نفرات حاضر در نقطه صفر برج های تجارت جهانی بوده اند به دو برابر افزایش یافته است.

۱۳۹۴/۶/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...