نسخه چاپی

كی‌روش: بعضی‌ها زیر درخت نشسته‌اند تا جام جهانی شروع شود

عکس خبري -کي‌روش: بعضي‌ها زير درخت نشسته‌اند تا جام جهاني شروع شود

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان گفت:‌ بعضی زیر درخت نشسته‌اند تا جام جهانی شروع شود، اما برای رسیدن به این هدف باید سخت تلاش كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش درباره جلسه امروز با خود قالیباف شهردار تهران گفت: این جلسه برای این بود که شخصا به خدمت وی برسم و شخصا مراتب تقدیر و احترام خود را به او اعلام کنم.

کی‌روش در مورد وضعیت تیم ملی گفت: تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم و همه چیز خوب است. آزمون و عزت‌اللهی امروز به ما ملحق شدند، اما به خاطر خستگی در هتل ماندند. امروز با 18 بازیکن به کارمان ادامه می‌دهیم.

وی افزود:‌ شرایط در کل و در ابعاد اردویی خوب است و تیم ملی دیگر واکسینه شده است و ما به هجمه‌هایی که به صورت سیستماتیک به تیم ملی می‌شود عادت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دغدغه‌های او برطرف شده است یا خیر، گفت: دغدغه‌های من به شخصه برنامه‌های بزرگی است که از قبلا تهیه و تدوین کردم. برای برخی از افراد جام جهانی از 2018 شروع می‌شود اما برای ما امروز و دیگر نمی‌توان صبر کرد. بعضی زیر درخت نشسته‌اند و منتظرند تا جام جهانی شروع شود و رقبای مان نیز در حال تلاش و کوشش هستند اما ما همچنان با شرایط قبلی دست و پنجه نرم می‌کنیم. این در حالی است که من دوست دارم یک نگرش و یک تعهد را برای تیم ملی شاهد باشیم.

وی در مورد اینکه آیا نبود بازیکنان سرباز به تیم ملی لطمه نمی‌زند، گفت: نه تنها در حال حاضر بلکه این مطلب زمان طولانی است که به کل کشور لطمه می‌زند و فکر می‌کنم نه تنها ما بلکه هیچ کدام از هواداران نمی‌توانند متوجه شوند چرا نمی‌توان به راهکاری رسید که ضامن منافع تیم ملی باشد.

کی‌روش افزود: من ایده ساده خودم را می‌گویم. تیم ملی همانند یک کاروان است که با عشق و محبت به کار خود در یک کویر ادامه می‌دهد اما با برخی مشکلات مواجه هستیم و با افرادی که را‌هزن‌گونه می‌خواهند جلوی رسیدن تیم ملی به اهدافش را بگیرند، اما ایده من در این مورد متفاوت است. به عقیده من ما یک پروژه بزرگ پیش روی داریم که در این پروژه باید بهترین افراد متحد شوند و دست به دست هم بدهند تا به اهداف خود برسند. هر چند که شرایط در حال حاضر شرایط مناسبی نیست.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه کاملا تیم گوام را زیر نظر داریم، افزود:‌ بازی با گوام بازی مهمی است که باید حتما آن را ببریم. بار دیگر تکرار می‌کنم واقعا رقابت‌هایی که منجر به صعود به جام جهانی می‌شود یک تورنمنت میکی‌موس و بازی‌گونه نیست. جام جهانی فوتبال مهمترین مسابقات جهان است و حتی مهمتر از رخدادی مثل المپیک محسوب می‌شود. چون از جدیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در راه آماده سازی و صعود به جام جهانی تنها تیمی از آسیا هستیم که رتبه‌مان در جهان پایین‌تر از 50 است (41) که البته باید رفتارمان هم از رنکینگ‌مان در فیفا تبعیت کند.

کی‌روش گفت:‌در مسیر جام جهانی تنها حمایت‌هایی که باید صورت بگیرد حمایت‌های مالی و حمایت‌های معنوی است که با عشق و محبت صورت می‌گیرد. چون در راه رسیدن به مهمترین رویداد هستیم و این فقط یک تورنمنت میکی‌موس‌گونه نیست.

وی یادآور شد: هر روز شاهد هستیم صحبت‌های سطحی در رسانه‌ها می‌شود که البته برخی از این صحبت‌ها از سوی افرادی در فدراسیون است و به نظر می‌رسد در همین فدراسیون شاهد یک فدراسیون فوتبال و یک فدراسیون المپیک فوتبال هستیم. اما افرادی که هستند باید مسئولیت‌پذیری خود را بیشتر ارتقا دهند.

کی‌روش گفت: مطلبی که باید در ذهن داشته باشیم این است که باید احترام بیشتری به فوتبال گذاشت و اگر خود فوتبالی‌ها این کار را نکنند درها برای بی‌احترامی به فوتبال باز می‌شود که البته این اتفاق امروز افتاده است.

وی گفت: دلیل این اتفاق را می‌دانید؟ این موضوع به خاطر 4 کلمه ساده است و خودشان را گمراه می‌کنند این در حالی است که اگر می‌خواهید صلاحیت احترام را داشته باشید باید سخت کار کنید تا در زمین نتیجه بگیرید که در این زمان به شما احترام خواهند گذاشت این یعنی سرمنشا احترام آن چیزی است که در زمین برای آن می‌جنگیم.

وی افزود:‌اما این افراد کاری می‌کنند که دائما خودشان را درگیر یکسری کارهای رسانه‌ای تبلیغاتی کردند و فقط در رسانه‌ها کار می‌کنند. با این حرکات تبلیغاتی در رسانه‌ها فقط گاه گداری می‌توان به موفقیت رسید. در این زمان گاهی اتفاقات مثبت و گاهی هم برعکس می‌شود. اما وقتی شما آن اعتبار لازم را به دست بیاورید تا همیشه مستحق احترام خواهید بود.

وی یادآور شد: اما فقط وقتی خودتان را درگیر مسئله رسانه‌ای می‌کنید تا زمانی که سر کار هستید احترام دارید و پس از آن دیگر جایی نخواهید داشت.

وی گفت: بار دیگر تکرار می‌کنم ذهنیت من این است که نمی‌شود تیم ملی را در یک کاروان در یک مسیر کویری تنها گذاشت و ما احتیاج به افراد محکم و قوی داریم تا ما را به اهداف‌مان برساند.

کی‌روش در پایان گفت: همانطور که در ابتدا گفتم واکسیناسیون خوبی انجام دادیم و واکسینه هستیم. بالاخص به خاطر اینکه برخی در کاروان ما رخنه کرده و یک مقدار سم گذاشتند تا ما را از بین ببرند اما ما آماده‌ایم و واکسینه هستیم.

۱۳۹۴/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...