نسخه چاپی

صعود یك پله‌ای شطرنج ایران در رنكینگ جهان

در آخرین رنكینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه سپتامبر، ایران در آسیا و جهان صعودی یك پله‌ای داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه سپتامبر ایران با افزایش میانگین ریتینگ 10 بازیکن برتر از درجه 2492 به 2497 رسید و صعود یک پله‌ای در آسیا و جهان داشت و به رده چهل و سوم جهان و ششم آسیا صعود کرد.

در بین جوانان دختر سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ 2397 در جایگاه دهم ایستاد. این در حالی است که او در چند ماه اخیر در جایگاه پنجم و ششم قرار داشت اما در این بخش درسا درخشانی با ریتینگ 2244 رشد چشمگیری داشت و به جایگاه چهل و هشتم صعود کرد.

خادم‌الشریعه در بخش بانوان نیز در جایگاه هفتادم رنکینگ جهانی قرار گرفت تا تنها نماینده ایران در میان صد بانوی شطرنج باز برتر جهان باشد.

در بین جوانان پسر پویا ایدنی با ریتینگ 2569 و سقوط دو پله‌ای نسبت به ماه گذشته در رنکینگ بیست و یکم قرار گرفت. همچنین محمد امین طباطبایی با ریتینگ 2488 از رده هشتاد و سوم ماه گذشته به جایگاه پنجاه و هشتم رسید.

اما ایران همچنان در بین صد شطرنج باز برتر دنیا نماینده‌ای ندارد. مگنوس کارلسن نروژی با ریتینگ 2853 همچنان در صدر این فهرست قرار دارد و هم چون ماه‌های گذشته عنوان بهترین شطرنج‌باز دنیا در ماه سپتامبر را از آن خود کرد.

در بین شطرنج‌بازان ایران احسان قائم مقامی با از دست دادن 13 واحد به درجه 2596 رسید و جایگاه اول را در بین نمایندگان ایران کسب کرد. الشن مرادی نفر دوم شطرنج‌بازان ایران، ریتینگ خود را افزایش داد و به درجه 2590 دست یافت. پویا ایدنی نیز با ریتینگ 2569 رده سوم خودش را تثبیت کرد.

در بین بانوان ایران سارا سادات خادم الشریعه در مکان اول است. میترا حجازی‌پور نیز با قهرمانی آسیا و رشد چشمگیر ریتینگش (2357) جایگاه دوم شطرنج‌بازان زن ایران را از پورکاشیان گرفت.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...