نسخه چاپی

ابتكار: هنوز خیلی زود است درباره روابط دیپلماتیك تهران-واشنگتن صحبت كنیم

عکس خبري -ابتکار: هنوز خيلي زود است درباره روابط ديپلماتيک تهران-واشنگتن صحبت کنيم

معاون رئیس جمهور در گفتگو با شبكه فرانس-۲۴ گفت: ایران تاكنون نقش مهمی را در منطقه ایفا كرده است و تمایل دارد كه با كشورهای مختلف در منطقه تعامل داشته باشد/ درباره توافق هسته‌ای در ایران وحدت وجود دارد.

 
به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، معاون رئیس جمهور در گفتگو با شبکه فرانس-۲۴ گفت: ایران تاکنون نقش مهمی را در منطقه ایفا کرده است و تمایل دارد که با کشورهای مختلف در منطقه تعامل داشته باشد/ درباره توافق هسته‌ای در ایران وحدت وجود دارد
معصومه ابتکار که برای حضور در نشست مشورتی وزیران محیط زیست کشورهای جهان در زمینه تغییرات آب و هوا در پاریس به سر می برد، روز دوشنبه به خبرنگار شبکه فرانس-24 گفت: ایران امیدوار است که توافق هسته ای وین بطور کامل اجرایی شود تا تهران بتواند نقشی فعال در منطقه داشته باشد.
وی گفت: ما می خواهیم نقشی فعال در تثبیت امنیت در منطقه خاورمیانه ایفا کنیم و همچنین ما می خواهیم نقشی سازنده در زمینه تغییرات آب و هوایی داشته باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: درباره توافق هسته ای بحث های گوناگونی در داخل ایران وجود دارد اما بر خلاف این مباحث، یک اجماع کلی وجود دارد که این توافق به روشی متوازن اجرا شود تا از حقوق ملت ایران حمایت شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 تاکید کرد که در کشورمان در خصوص «برجام» وحدت وجود دارد.
وی تصریح کرد: هم مجلس و هم گروه های سیاسی علاقه زیادی به نقد و بررسی این توافق دارند اما همگی معتقدند که باید عادلانه اجرایی شود.
ابتکار درباره موضع ایران در قبال تروریسم نیز اظهار داشت: ایران همواره مواضع شفاف خود را درباره پدیده تروریسم و افراط گرایی اعلام کرده است. از نظر ما، گروه تروریستی داعش یک گروه کاملا جعلی است و جهانیان باید هر چه زودتر تصمیمی علیه این گروه و در مجموع درباره تروریسم اتخاذ کنند.
ابتکار در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه فرانس-24 درباره روابط دیپلماتیک میان تهران-واشنگتن نیز گفت: به نظر من هنوز خیلی زود است تا درباره این موضوع صحبت کنیم. ایران تاکنون نقش مهمی را در منطقه ایفا کرده است و تمایل دارد که با کشورهای مختلف در منطقه تعامل داشته باشد.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه با هدف حضور در نشست مشورتی وزیران محیط زیست کشورهای جهان در زمینه تغییرات آب و هوا راهی پاریس شد.
این نشست مشورتی با حضور 60 هیات از کشورهای مختلف جهان در پاریس برگزار می شود که 40 هیات از هیات های مشارکت کننده در سطح وزیر در این اجلاس حضور دارند.
جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به نمایندگی از کشورهای منطقه و یکی از اعضای گروه مذاکراتی «کشورهای همفکر» متشکل از 28 کشور در حال توسعه مانند، هند، چین، عربستان و آرژانتین در این اجلاس مشارکت دارند.
در حاشیه این نشست قرار است ابتکار با برخی از وزیران خارجه و محیط زیست کشورها دیدار داشته باشد.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...