نسخه چاپی

فروش مكمل در پمپ بنزین‌ها ممنوع شد

ركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فروش هر گونه مكمل، افزودنی و اكتان افزا در جایگاه‌های سوخت كل كشور را ممنوع كرد.

 به گزارش نما، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران فروش هر گونه مکمل، افزودنی و اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت کل کشور را ممنوع کرد.
سیدعلی سیدمومنی درباره اجرای طرح ممنوعیت عرضه و فروش مکمل بنزین در جایگاه های سوخت کشور، گفت: بنزین تولیدی که در جایگاه های سوخت عرضه می شود، سوختی کامل است و همه موارد از جمله بالا بودن اکتان، فشار بخار مطلوب و جلوگیری از ایجاد صمغ در خودرو در آن پیش بینی شده است.
رئیس مهندسی فرآورده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: مکمل های بنزین نه تنها کمکی به افزایش به سوزی یا اکتان افزایی نمی کنند بلکه به موتور خودرو خسارت می زنند؛ بنابراین استفاده از آنها مردود است و توصیه نمی شود.
این مقام مسئول با اعلام اینکه به تازگی نیز نمونه هایی از پرفروش ترین مکمل های بنزین (سه برند) به منظور آزمایش به پژوهشگاه صنعت نفت ارسال شده است، اظهار کرد: نتایج حاصل از این آزمایشها نشان داد این مکملها فاقد هرگونه خاصیت اکتان افزایی بوده و آسیب رسان به موتور خودرو هستند، ضمن آنکه سازمان ملی استاندارد نیز استفاده از مکملهای اکتان افزای بنزین را تایید نکرده است.
رئیس مهندسی فرآورده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تاکید دوباره بر استفاده نکردن از این گونه مواد به عنوان اکتان افزای، تبیین کرد: مراجعان به پمپ بنزین ها در صورت مشاهده فروش این مواد در جایگاه های سوخت می‌توانند مراتب را با شماره تماس ٠٩٦٢٧ اطلاع دهند.
به گفته وی، تماسهای مردمی در خصوص تخلف فروش مکمل اکتان افزا در مجاری عرضه سوخت ثبت و در مدت ٧٢ ساعت به آنها رسیدگی خواهد شد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اثبات فروش این گونه مواد در جایگاه سوخت در رتبه بندی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...