نسخه چاپی

رد پای گربه سیاه در تهران

برگزاری كنسرت «انور براهم» در تهران، برای آن‌ها كه عشق موسیقی‌اند، خبر هیجان‌انگیزی است. خالق «چشمان مبهوت ریتا» قرار است به تهران بیاید تا قطعات جدیدترین آلبومش را در تالار وحدت اجرا كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: برگزاری کنسرت «انور براهم» در تهران، برای آن‌ها که عشق موسیقی‌اند، خبر هیجان‌انگیزی است. خالق «چشمان مبهوت ریتا» قرار است به تهران بیاید تا قطعات جدیدترین آلبومش را در تالار وحدت اجرا کند.

قلمرو نوازندگی ساز عود در دنیا خیلی وسیع است. ایرانی‌ها، اعراب، اسپانیایی‌ها، یونانی‌ها و ... همه عود می‌نوازند. هرچند در چند سال اخیر، این ساز در قبضه‌ی عرب‌ها بوده، اما ایران هم عودنوازهای بنامی داشته و دارد. از جمله منصور نریمان مشهور به «پدر عود ایران» که چند ماه پیش از دنیا رفت. البته او شاگردان زیادی تربیت کرده است. با این، حال مشهورترین‌ نوازندگان این ساز مصری، تونسی و ... هستند.

قرار است، چند روز دیگر یکی از درجه یک‌های عودنوازی در دنیا به ایران بیاید و رویداد مهمی را در زمینه‌ی موسیقی زنده‌، در ایران رقم بزند.

«انور براهم» استاد برجسته‌ی عودنوازی و اهل تونس است که برای دومین‌بار به ایران سفر می‌کند و قطعاتی از آلبوم «یادگار» که سال گذشته آن را منتشر کرده است، اجرا می‌کند. اولین حضور براهم در ایران به بیست‌ونهمین دوره جشنواره‌ی موسیقی فجر در قالب دو شب اجرا در تالار وحدت برمی‌گردد که با استقبال گسترده‌ی ایرانی‌ها مواجه شد.

اما اجرای دوم، 31 شهریور و یکم مهرماه در فضای خارج از جشنواره برگزار می‌شود تا خالق «رد پای گربه سیاه» بار دیگر با مخاطب ایرانی‌اش رو در رو شود.

گفته می‌شود، در آثار انور براهم همواره نوعی توازن میان اجزای موسیقی شرقی و غربی دیده می‌شود و متناسب با هر پروژه گاه این وزن دچار تغییر می‌شود.

این هنرمند تجربه‌گرا، این‌بار هم با اعضای کوارتت مشهورش در ایران اجرا می‌کند. فرانسوا کوتوریه، پیانیست فرانسوی در این ترکیب قرار می‌گیرد. کلاوس گزینگ، نوازنده‌ی آلمانی کلارینت‌باس می‌نوازد و بیورن مه‌یر، نوازنده‌ی سوئدی و عضو گروه «رونین» نیز که بارها در ایران کنسرت‌ داده است، گیتارباس خواهد نواخت.

براهم 58 ساله حدود 10 روز دیگر به ایران می‌آید تا ترکیبی از موسیقی کلاسیک عربی و موسیقی جَز را به گوش مخاطب ایرانی برساند.

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...