نسخه چاپی

پیش‌ بینی رشد اقتصادی ایران

رییس كمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به ركود حاكم بر بخش‌های مختلف، رشد اقتصادی در سال جاری حدود صفر خواهد بود.

به گزارش نما به نقل ازایسنا: مهدی پورقاضی رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: آماری که در خصوص رشد منفی تولیدات صنعتی ارائه شده صحیح است و به نظر می‌رسد رکود عمومی حاکم بر اقتصاد دلیل اصلی برای منفی شدن رشد تولیدات صنعتی و به طور کلی بخش تولید در ماه‌های گذشته باشد.

وی درباره دلایل ادامه روند رکود در بخش‌های مختلف اقتصادی ادامه داد: بخشی از رکود عمومی اقتصاد به شرایط داخلی بر می‌گردد؛ منابع مالی و همچنین قدرت خرید محدود شده است، از طرفی هم بانک‌ها اعتبارات پرداخت نمی‌کنند و مصوباتی که برای خرید مسکن یا خرید خودرو لحاظ شده است اجرایی نمی‌شود. همچنین بخشی از رکود عمومی فعلی مربوط به بدهی‌های قفل شده دولت به بخش خصوصی است.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مهمترین دلیل افت صادرات و واردات در ماه‌های اخیر را رکود عنوان کرد وگفت: صادرات نیز در ماه‌های گذشته حرکت قابل قبولی نداشته است و باید منتظر باشیم تا تحریم‌های بانکی و سایر تحریم‌ها برداشته و بخش صادرات با تغییر روبرو شود و در جهت مثبت حرکت کند.

پورقاضی با اشاره به اینکه طی ماه‌های آتی چقدر امکان خروج از رکود وجود دارد، تصریح کرد: بعید به نظر می‌رسد در سال جاری تغییر قابل توجهی برای خروج از رکود اتفاق بیفتد اما امیدوار هستیم اگر روند تغییرات برای برداشته شدن تحریم‌ها به شکل مطلوبی انجام شود در سال آینده شاهد تحرکی در بخش های مختلف اقتصاد از جمله تولید باشیم.

او همچنین پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر فضای اقتصادی، رشد اقتصادی در سال جاری حدود صفر باشد.

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...