نسخه چاپی

عضویت قریب الوقوع ایران در پیمان شانگهای

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همكاری شانگهای اعلام كرد ایران اندكی پس از برداشته شدن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد توانست روند ورود به سازمان همكاری شانگهای را آغاز كند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، بختیار حکیموف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد ایران اندکی پس از برداشته شدن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد توانست روند ورود به سازمان همکاری شانگهای را آغاز کند.



بختیار حکیموف در حاشیه نشست مقامات ارشد همایش آسیا و آفریقا (ASEM) در بروکسل اعلام کرد ایران که از سال 2006 دارای مقام ناظر در سازمان همکاری شانگهای می باشد "نامزد واقعی و درجه اول است و روند حل و فصل مساله هسته ای به این کشور اجازه خواهد داد در آینده نزدیک عضو این سازمان شود". نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه افزود تا به حال تحریم ها مانع عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بوده است.


به نوشته سایت روسی اسپوتنیک فارسی، بختیار حکیموف خاطرنشان کرد:"ما بر حل این مساله پافشاری خواهیم کرد چون ایران یکی از نقش آفرینان کلیدی در منطقه است و علاقمندی خود به پیوستن به سازمان همکاری شانگهای را نشان داده است".


سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی منطقه ای است که برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی تشکیل شده است. روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای فعلی این سازمان هستند و مغولستان،هند ، ایران، پاکستان و افغانستان نیز از مقام ناظر در آن برخوردارند.



۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...