نسخه چاپی

آمانو در سفر به ایران از پارچین بازدید می‌كند؟

یك منبع دیپلماتیك در گفت‌وگو با یك رسانه روسی مدعی شده مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به ایران از سایت پارچین بازدید خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتم قرار است طی روزهای آتی به ایران سفر و از سایت «پارچین» دیدن کند.

«فدریک دال»، در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، اظهارات علی صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای سفر آمانو به ایران در چند روز آینده را تأیید کرد.

این سخنگوی آژانس گفت: «ما در حال حاضر مشغول رایزنی با ایران برای اجرای نقشه‌راه (برای روشن کردن مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران) هستیم. در این راستا، سفر مدیر کل به ایران در حال بررسی است. هنوز قرار است درباره جزئیات آن تصمیم‌گیری شود.»

همچنین یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با ریانووستی خبر داد آمانو ممکن است در سفر به ایران از سایت «پارچین» دیدار کند.

بر اساس «نقشه راهی» که ۲۳ تیرماه، و ساعاتی پیش از اعلام رسمی توافق جامع اتمی ایران با گروه 5+1 بین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امضا شد، دو طرف اعلام کردند که در مورد مسئله سایت نظامی پارچین به «توافقی مجزا» رسیده‌اند.

پارچین، سایت نظامی است در جنوب شرقی تهران است که کشورهای غربی ادعاهایی درباره انجام برخی آزمایش‌ها در زمینه سلاح‌های هسته‌ای در آن مطرح کرده‌اند که البته هرگز شواهدی در تأیید آن یافت نشده است.

۱۳۹۴/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...