نسخه چاپی

سالانه 3500 كودك ایرانی سرطان می گیرند

رییس سازمان نظام پزشكی ایران گفت: سالانه سه هزار و 500 كودك زیر 15 سال در كشور به انواع بیماری سرطان مبتلا می شوند كه از این میان 20 تا 30 درصد كودكان مبتلا به سرطان خون می شوند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رییس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: سالانه سه هزار و 500 کودک زیر 15 سال در کشور به انواع بیماری سرطان مبتلا می شوند که از این میان 20 تا 30 درصد کودکان مبتلا به سرطان خون می شوند.

دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و کنگره بین المللی چالش ها در هماتولوژی و انکولوژی ایران که در بیمارستان محک برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر 85 درصد کودکان سرطانی در کشور درمان می شوند و اثربخشی درمان آنان نیازمند سرمایه گذاری در حوزه نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه عوامل محیطی بسیار زیادی وجود دارد که باعث ابتلای کودکان به سرطان می شود، افزود: تغییر الگوی زندگی و تغذیه، عوامل محیطی و ژنتیکی و آلاینده های محیطی می تواند در ایجاد سرطان در کودکان نقش موثری داشته باشد.

زالی نسبت به استفاده بیش از حد از تلفن همراه در کودکان هشدار داد و گفت: مطالعات اخیر در جهان نشان داده است که رابطه موثری بین استفاده بیش از حد از تلفن همراه و سرطان کودکان وجود دارد.

نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و کنگره بین المللی چالش ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان از امروز 25 شهریورماه آغاز شد و به مدت سه روز با هدف دانش افزایی و توانمندی متخصصان ایرانی ادامه می یابد.

۱۳۹۴/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...