نسخه چاپی

2.2 میلیون آواره سوری تنها در تركیه

نئومان كورتولموش معاون نخست وزیر تركیه روزجمعه شمار آوارگان سوری دراین كشور را دومیلیون و225هزار و147 نفر اعلام كرد ومدعی شد هزینه آنان برای تركیه بالغ بر7 میلیارد و158 میلیون دلار است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: نئومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه روزجمعه شمار آوارگان سوری دراین کشور را دومیلیون و225هزار و147 نفر اعلام کرد ومدعی شد هزینه آنان برای ترکیه بالغ بر7 میلیارد و158 میلیون دلار است.

وی این مطلب را پیش ازنشست هماهنگی درمساله سوریه، عنوان کرد.

او با ادعای اینکه ترکیه با لحاظ دریافت کمک های خارجی به پذیرش آوارگان سوری اقدام نکرده است، گفت: جامعه جهانی باید در خصوص تامین هزینه های هنگفت پناهجویان در ترکیه کمک کند واین یک وظیفه انسانی است.
کوتولموش اذعان کرد: موضوع پناهجویان سوری، حتی درصورت خاتمه یافتن جنگ درسوریه نیز به پایان نخواهد رسید.

معاون نخست وزیر ترکیه هدف از نشست امروز را بررسی رهیافت و گامهایی که ترکیه باید در قبال این مساله بردارد، عنوان کرد و گفت: ترکیه از آوریل سال 2011 میلادی رویکرد انسانی به مساله آوارگان سوری دارد و این رویکرد که بالطبع هزینه های مادی، سیاسی واجتماعی براین کشور داشته، پذیرا شده است.

کورتولموش با اعلام شمار آوارگان سوری ثبت شده درترکیه به میزان دو میلیون و 225 هزار و 147 نفت، گفت : شمار آوارگان سوری که درشهرک های کانتینری برپا شده درنواحی مرزی به سر می برند را 258 هزار و 977 نفر اعلام کرد وگفت: نزدیک به دو میلیون سوریه ای نیز در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر ودیگر شهرهای ترکیه به سر می برند. شمار سوریه ای ها فقط در استانبول 350 هزار نفر است.

او گفت: ترکیه از آوریل سال 2011 میلادی تاکنون برای سوریه ای ها 7.6 میلیارد دلار هزینه کرده است که فقط 418 میلیون دلار آن از سازمان های بین المللی تامین شده و بقیه از خزانه ترکیه تامین شده است.

کورتولموش شمار سوریه ای هایی که برای پناهندگی به کشورهای اروپایی مراجعه کرده اند را 428 هزار و 735 نفر اعلام کرد وگفت: تقاضای 150 هزار نفر از این افراد پذیرفته شده است.
معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به خطرات جدی فرار پناهجویان از ترکیه به کشورهای اروپایی از طریق دریا و فجایع پیش آمده، گفت: نیروهای گارد ساحلی ترکیه تاکنون 53 هزار و 228 پناهجو را از غرق شدن در دریا نجات داده اند.

او شمار آوارگان سوری که درسال جاری درسواحل ترکیه دردریای اژه و مدیترانه غرق شده اند، 274 نفر اعلام کرد وگفت: متاسفانه شمار پناهجویانی که در این دوره در آبهای بین المللی دریای مدیترانه جان سپرده اند قریب به شش هزار نفر می باشد و شمار پناهجویانی که توانسته خودرا به اروپا برسانند 380 هزار نفر است.

کورتولموش در خصوص موج حرکت آوارگان سوری از طریق زمینی از خاک ترکیه به سوی مرز یونان و بلغارستان، گفت: متاسفانه انتشار برخی ادعاهایی در رسانه های اجتماعی مبنی بر اینکه اروپا شمار زیادی از پناهجویان را خواهد پذیرفت، موجب تحریک این افراد درحرکت به سوی مبادی مرزی ترکیه با اروپا شده است.

وی با اشاره به اینکه 2300 پناهجوی سوری درشهر مرزی ادرنه وپایانه اتوبوس استانبول تجمع کرده اند، گفت : مقامات ترکیه در استانبول و ادرنه ضمن تامین نیازهای اولیه این انسان ها، سعی می کنند این افراد را به بازگشت قانع کنند.

۱۳۹۴/۶/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...