نسخه چاپی

آمار جالب از هجوم پناهجویان به اروپا

بر اساس آمارهای ثبت شده، از هر پنج پناهجویی كه در ماه‌های اخیر وارد اروپا شده‌اند تنها یك نفر اهل سوریه بوده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بر اساس آمارهای ثبت شده، از هر پنج پناهجویی که در ماه‌های اخیر وارد اروپا شده‌اند تنها یک نفر اهل سوریه بوده است.

بر اساس آمارهای اتحادیه اروپا از میان حدود 213000 پناهجویی که در ماههای آوریل ، مه و ژوئن وارد این قاره شده‌اند 44000 نفر آوارگان فراری از جنگ داخلی سوریه بوده‌اند.

فعالان و قانونگذاران چپ‌گرای انگلیس مدعی شده بودند اکثر مهاجرینی که به اروپا می آیند اهل سوریه هستند و دولت این کشور را متهم به کم کاری در کمک به آنها کردند.

دیوید دیویس، قانونگذار محافظه کار انگلیس با اشاره به این آمار گفت: این فاش کننده دروغ مطرح شده از سوی برخی محافل است که می گویند اکثر مهاجرینی که به اروپا وارد می شوند اهل سوریه هستند.

وی افزود: اکثر کسانی که از جنگ داخلی سوریه فرار می کنند معمولا به کمپهای آوارگان در لبنان یا اردن می روند. بسیاری از کسانی که ریسک به خطر انداختن زندگی خود را کرده‌اند تا به اروپا بیایند به دلایل اقتصادی این کار را کرده‌اند.

بیل کش، یکی دیگر از سیاستمداران حزب محافظه کار انگلیس اظهار کرد: این آمار آزاردهنده است. همواره استدلال می شد که این موج پناهجویان واقعا از سوریه هستند در حالی که چنین آماری مدرکی مستدل است که نشان می دهد تعداد زیادی از آنها مهاجران اقتصادی هستند که هدفشان دستیابی به یک زندگی بهتر است.

همچنین این آمار که از جانب آژانس رسمی آمار اتحادیه اروپا موسوم به "یورواستات" به دست آمده نشان می‌دهد که مهاجرت‌های انجام شده از ماه آوریل تا ژوئن امسال به نسبت همین دوره زمانی در سال گذشته میلادی دو برابر شده است.

از طرفی تعداد افغان‌هایی که خواهان پناهندگی در اروپا شده اند چهار برابر شده و از 6300 به 27000 نفر رسیده است. همچنین 17700 نفر نیز از کشور آلبانی که در آن صلح برقرار است خواهان پناهندگی شده‌اند.

حدود 13900 تقاضای پناهندگی نیز از جانب عراقی‌ها که کشورشان همچون سوریه گرفتار خشونتهای گروه تروریستی داعش است مطرح شده‌اند.

در مدت زمان گذشته از سال جاری میلادی حدود نیم میلیون مهاجر وارد اروپا شده‌اند که از این میان تعداد 156000 نفر تنها مربوط به ماه اوت بوده‌اند.

۱۳۹۴/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...