نسخه چاپی

آوارگی ۵۰۰ هزار كودك نیجریه در ۵ ماه گذشته

صندوق كودكان ملل متحد در گزارشی از آوارگی و ترك منازل ۲ میلیون نیجر‌یه‌‌ای كه در بین آن‌ها خیل عظیم كودكان زیر ۵ سال مشاهده می‌شود، اشاره كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «یونیسف» در گزارشی اعلام کرد حملات گروه تروریستی بوکو حرام موجب ترک منازل نیم میلیون نفر کودک در 5 ماه گذشته شده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» گروه خرابکار بوکو حرام از سال 2009 حملات گسترده‌ای را در شمال شرقی نیجریه برپا داشت و افزایش موج حملات موجب شده 2.1 میلیون نفر اهالی این کشور خانه و کاشانه خود را رها کرده و متواری شوند.

یونیسف در همین رابطه افزوده است ، حدود 1.4 میلیون نفر از افراد متواری شده کودک هستند. در بخشی از بیانیه یونیسف آمده است: «در شمال نیجریه به تنهایی نزدیک به 1.2 میلون کودک که بیش از نیمی از آن‌ها زیر 5 سال دارند ، مجبور به ترک منازل شده‌اند. همچنین 265 هزار کودک نیز در کامرون، چاد و نیجر منازل خود را ترک کرده‌اند.»


اسکای نیوز نوشت: بوکو حرام بخش‌های قابل توجهی از سه ایالت در شمال شرقی نیحریه را در آغاز سال 2015 اشغال کرد اما از سوی نیروهای دولتی این کشور و با کمک چاد، نیجر و کامرون عقب رانده شد. هم اینک گروه یاد شده به شدت متلاشی شده با کمک رویکردهای نبرد چریکی به روستاها حمله کرده و به اهدافی چون عبادتگاه‌، ایستگاه‌های اتوبوس و بازار حمله می‌کند.

۱۳۹۴/۶/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...