نسخه چاپی

نقش پررنگ زنان، در عرصه اقتصادی جامعه به چشم می خورد

كارشناس مسائل اقتصادی گفت: امروزه نقش زنان نسبت به گذشته پررنگ تر شده است چراكه هم در منزل و هم در اجتماع به فعالیت می پردازند و نقش بسزایی در تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی دارند.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ به نقل از البرزبانو، محمد بزرگ نیا کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص حضور و نقش بانوان در توسعه اقتصاد کشور اظهار داشت: مشارکت زنان درتمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره در هر کشوری موجب توسعه آن است.

وی افزود: تاثیر زنان در مسائل اقتصادی تنها به اشتغال آن ها منتهی نمی شود بلکه ساماندهی و همچنین مدیریت منابع اقتصادی خانه نیز از جمله مسائل اقتصادی بشمار می رود چراکه با برنامه ریزی درست و صحیح در توسعه اقتصاد خانواده نقش بسزایی دارند.

بزرگ نیا در ادامه تربیت نیروی انسانی کارآمد را اساسی ترین هدف تشکیل خانواده دانست و گفت: از جمله این عوامل که در توسعه اقتصادی نیروی انسانی مهم است تربیت و تحویل نیروی انسانی کارآمد فعال و تحصیلکرده به جامعه است که این خود از وظایف زنان در توسعه اقتصاد کشور می باشد.

وی گفت: زنان هم در اقتصاد خانواده و هم در اقتصاد کلان جامعه نقش اساسی و محوری دارد و با مصرف درست و خرید کالاهای داخلی گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته با کشور دیگر وابستگی به بیگانگان نداشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت: امروزه نقش زنان نسبت به گذشته پررنگ تر شده است چراکه هم در منزل و هم در اجتماع به فعالیت می پردازند و نقش بسزایی در تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی دارند.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...