نسخه چاپی

حركت صدها پناهجوی سوری از استانبول به طرف اروپا

عکس خبري - حرکت صدها پناهجوي سوري از استانبول به طرف اروپا

صدها پناهجوی دیگر سوری با پای پیاده در رویای رسیدن به اروپا از استانبول حركت كردند.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان.ترک، صدها پناهجوی سوری روز گذشته با پای پیاده از استانبول به مقصد شهر مرزی ادرنه با امید گذر به یونان حرکت کردند.
پناهجویان در منطقه اسنلر از سوی نیروهای پلیس متوقف و نیروهای ویژه پلیس خواستار بازگشت آنان شد.
بنا به گزارشهای رسیده برخی از پناهجویان از دیگر مناطق با پای پیاده عازم شهر مرزی ادرنه شده اند و رانندگان برخی مینی بوسها نیز برای کمک به پناهجویان آنان را به رایگان سوار و به مقصد ادرنه حرکت کرده اند.
از سوی دیگر استانداری ادرنه که اعلام کرده بود از ورود پناهجویان به این شهر ممانعت خواهد کرد، روز گذشته برخی پناهجویان ساکن در مبادی ورودی شهر را راضی به بازگشت به استانبول کرده ولی رسانه های ترکیه همچنان از ورود پناهجویان به مبادی ورودی این شهر خبر می دهند.
بعد از غرق شدن دهها پناهجوی سوری که با قایق قصد عزیمت به جزایر یونان در دریای اژه را داشتند، برخی پناهجویان سوری ساکن ترکیه با سازماندهی در شبکه اجتماعی فیس بوک پای پیاده از استانبول به مقصد ادرنه حرکت و خواستار ورود از مرز زمینی به یونان شده اند.
در پی اعلام آلمان برای پذیرش 800 هزار پناهجو در سالجاری بخش عمده پناهجویان سوری ساکن ترکیه که عمدتا جوانها هستند خواستار عزیمت به آلمان هستند.
در حال حاضر در ترکیه بیش از دو میلیون پناهجوی سوری اسکان دارند.
دولت ترکیه از این عده به عنوان مسافرین ترکیه نام می برد و بدلیل اینکه ترکیه این گروه را به عنوان پناهجو ارزیابی نمی کند حقوقی که پناهجویان طبق قوانین بین المللی دارا هستند را این عده دارا نمی باشند.
از سوریهای ساکن ترکیه قریب به 300 هزار نفر در اردوگاههای پناهندگان اسکان دارند و مابقی با امکانات مالی خود در شهرهای مختلف زندگی می کنند.
اکثریت عمده پناهجویان سوری ساکن ترکیه در شرایطی اسف بار و بسیار نامناسب بسر می برند.

۱۳۹۴/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...