نسخه چاپی

لاریجانی عید سعید قربان را تبریك گفت

علی لاریجانی در پیام‌های جداگانه به رؤسای مجالس كشورهای اسلامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریك گفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

رئیس مجلس در این پیام حج و مناسک آن را فریضه‌ای بی‌همتا خواند و تأکید کرد: درس بزرگ حج و مناسک آن تقویت روح اخوت، همدلی و اتحاد زیر لوای توحید است.

متن کامل پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

خرسندم فرا رسیدن عید سعید قربان را به جناب عالی و همکاران محترم‌تان صمیمانه تبریک و شادباش گویم.

حج و مناسک آن فریضه‌ای بی‌همتا است . مظهر یکپارچگی و انسجام، کانون صمیمیت و یکرنگی و فرصت مغتنمی برای گشودن گره‌های اختلاف‌افکن میان برادران ایمانی مسلمان است.

درس بزرگ حج تقویت روح اخوت، همدلی و اتحاد زیر لوای توحید است و این امر نیاز مبرم امروز امت اسلامی است. هر اقدامی در دامن زدن به تفرقه، اختلاف و ایجاد درگیری مذهبی میان امت اسلامی به سود دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم صهیونیستی و مغایر با آموزه‌ها و معارف عمیق حج می‌باشد.

برادر گرمی

اقدامات گروه‌های افراطی-تکفیری شرایط محنت‌باری بر ملت‌های مسلمان تحمیل نموده و امت اسلامی را در یکی از حساس‌ترین و دشوارترین مقاطع تاریخی خود قرار داده است. وحدت و همدلی شرط اساسی برای عبور از این بوهه خطیر و حساس می‌باشد؛ از پارلمان‌های کشورهای اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار در تحولات جهان اسلام انتظار می‌رود، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود نیز خلاقیت و ابتکارات مورد نیاز شرایط کنونی، تقویت وحدت و انسجام در جهان اسلام را راهبرد خود قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای تقویت همکاری‌های همه جنابه‌ میان کشورهای اسلامی از جمله مراودات پارلمانی حمایت می‌کند، امید است در پرتو تلاش‌های مشترک مشکلات کنونی جهان اسلام برطرف شده و امت اسلامی جایگاه شایسته خود را در مناسبات جهانی بازیابد.

۱۳۹۴/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...