نسخه چاپی

مرغ‌ها شناسنامه گرفتند

مدیركل دامپزشكی استان تهران با بیان اینكه اعطای كد رهگیری به مرغ باعث افزایش قیمت نمی‌شود، گفت: این خدمت به صورت رایگان توسط دامپزشكی انجام می‌شود و هویت مرغ تولید شده را مشخص می‌كند.

به گزارش نما، سید اصغر برائی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح در مرحله اول در استان تهران آغاز شده و شامل تمام مرغ هایی است که به صورت تازه خوری در بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی گفت: در فاز دوم، مرغ های منجمد و سایر محصولات پروتئینی از قبیل گوشت قرمز و آلایش آن و ماهی نیز کد رهگیری دریافت می‌کنند.

برائی‌نژاد یادآور شد: اعطای کد رهگیری مرغ قابلیت پیگیری شرایط، محل و زمان تولید را دارد و در واقع هویت مرغ را مشخص می‌کند که این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا نیز اجرای می‌شود.

کد دار کردن مرغ هزینه‌ای برای کشتارگاه‌ها ندارد
وی با بیان اینکه اجرای این طرح هزینه‌ای برای کشتارگاه ها ندارد، تصریح کرد: این طرح در ابتدای کار ممکن است ایراد‌های داشته باشد، اما نقش مهمی درحذف مرغ‌هایی که خارج از نظارت بهداشتی به بازار عرضه می‌شود، دارد.

این مقام مسئول گفت: مصرف روزانه مرغ تهران 600 تا 700 تن است که بخش عمده آن از این طریق تامین می‌شود و بخش دیگر آن از شهرستان‌های اطراف به تهران می‌آید که این مرغ ها هنوز کد رهگیری دریافت نکرده اند. بنابراین در مرحله اول تمام مرغ هایی که در استان تهران به بازار مصرف عرضه می شوند دارای این کد نیستند.

وی با بیان اینکه عملیات پیش سرد کردن در محصولات پروتئینی در سال جاری آغاز شده است، یاد آورشد: مرغ و گوشت قرمز تازه قبل از عرضه به بازار مصرف به ترتیب باید 6 و 24 ساعت عملیات پیش سرد کردن بر روی آن انجام شود تا آلودگی های احتمالی از بین برود.

به گزارش تسنیم بنا بر اعلام دامپزشکی، مردم می توانند از طریق سامانه پیامکی 3008903 اطلاعات مرغی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، از زمان و شرایط تولید تا مصرف آن مطلع شوند که بنا بر گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، این طرح ظرف سه روز آینده به مرحله اجرایی در می‌آید.

۱۳۹۴/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...