نسخه چاپی

عزم استانداری تهران در حمایت از آتش نشانان

استاندار تهران با تاكید بر اینكه استانداری تهران هرآنچه در توان دارد برای خدمات رسانی و حمایت از آتش نشانان به كار می گیرد، گفت: امكانات آتش نشانان كشور در مقایسه با كشورهای همطراز در حد بسیار پایین است.

به گزارش نما به نقل از میزان، سیدحسین هاشمی در مراسم یادمان و تجلیل از آتش نشانان استان تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی به فاجعه منا و بی كفایتی دولت آل سعود در مدیریت مناسک حج اشاره كرد و گفت:‌ در آمار غیر رسمی تعداد جانباختگان تا دو هزار زائر از سراسر جهان اشاره شده است در حالیكه دولت عربستان اصرار دارد تا آمار را ۷۰۰ نفر اعلام كند.

وی با اشاره به اینكه دولت عربستان تا كنون عذرخواهی رسمی نكرده است، افزود: رژیم سعودی در ادعایی فاجعه منا را قضا و قدر اعلام كرده در حالیكه با وجود تكنولوژی های پیشرفته و ابزارهای رصد شرایط، این توجیه قابل قبول نیست.

استاندار تهران در ادامه با یاد شهدای دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان گفت:‌ امكانات آتش نشانان كشور در مقایسه با كشورهای همطراز در حد بسیار پایین است.

وی با بیان اینكه ساخت مسكن مهر با زیربنای كارشناسی همراه نبوده است، عنوان كرد:‌ خدمات آتش نشانی، مدرسه، امكانات بهداشتی و درمانی در ساخت مسكن مهر دیده نشده است.

هاشمی تصریح كرد: در دولت گذشته نفت ۱۲۰ دلار قیمت داشت و درآمد ۸ سال دولت گذشته برابر با درآمد نفتی صد سال ایران بود.

استاندار تهران با اشاره به اینكه در ۸ سال گذشته امكانات و تجهیزاتی در اختیار آتش نشانان قرار نگرفت گفت:‌ در دولت گذشته طی ۸ سال منابعی برای سازمان دهیاری ها در نظر گرفته نشد.

هاشمی افزود:‌ معاون عمرانی استانداری تهران هرآنچه در توان استانداری تهران است برای خدمات رسانی و حمایت از آتش نشانان به كار بگیرد.

وی با تاكید براینكه" آتش نشانان به راستی فرشتگان نجات اند" گفت: آتش نشانان توان روحی و جسمی بالایی دارند و لازم است در زمینه تامین امكانات و كمك های لازم برای آنها مضایقه نشود.

استاندار تهران با تاكید براینكه نیروهای آتش نشانی باید از هوشمندی و فیزیک بدنی قابل توجهی برخوردار باشند تصریح كرد:‌ تزریق نیروی غیر متخصص به آتش نشانی عین بی خردی است.

وی به اهمیت آموزش پیوسته آتش نشانان اشاره كرد و گفت:‌نیروهای آتش نشان باید به روز بوده و از تازه ترین یافته های این رشته بهره مند شوند.

هاشمی با اشاره به ضرورت آموزش مردمی و همگانی تخصص های آتش نشانی تاكید كرد:‌با آگاه سازی مردم از طریق تلویزیون،مطبوعات و سایر رسانه ها می توان از وقوع بسیاری حوادث پیشگیری كرد.

استاندار تهران تاكید كرد:‌باید با استفاده از همین منابع محدود حداكثر امكانات لازم را در اختیار سازمان های آتش نشانی تهران قرار داد.‌

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...