نسخه چاپی

آمادگی پاسخ قاطع به دشمن را داریم

فرمانده پایگاه شكاری شهید بابایی گفت: همان طور كه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، دكترین نظامی ما دفاعی است و ما قصد حمله به هیچ كشوری را نداریم اما اگر شیطنتی از سوی دشمن سر بزند قاطعانه به آن پاسخ میدهیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش مهم ترین پیام هفته دفاع مقدس را زنده نگاه داشتن نام شهدا وایثارگران دانست و گفت: بهترین روش برای یادآوری و درک فداکاری‌های شهدا و جانبازان در 8 سال دفاع مقدس، برگزاری مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس است.

وی همچنین افزود: برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و روز عاشورا مراسم نمونه بارز زنده نگاه داشتن ایثارگری‌ها و جانبازی‌هاست که می‌توانیم از آن الگو بگیریم.

امیر روزخوش در پاسخ به تهدیدهای اخیر کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی گفت: یکی از مواردی که کشورها بر روی آن کار می کنند، عملیات‌های روانی است. این کشورها چون می‌دانند به لحاظ نظامی و فیزیکی توانایی درگیری با ایران اسلامی را ندارند، در حوزه عملیات‌های روانی کار می‌کنند.

وی در ادامه با بیان این که روش‌های عملیات روانی در دانشگاه‌های نظامی نیز تدریس می‌شوند تصریح کرد: عملیات‌های روانی هزینه بسیار کمی دارند. مردم ما هم در مقابل آن کاملاً آگاه هستند و دشمن تاکنون نتوانسته است کاری انجام دهد و تنها گزافه‌گویی می‌کند. آنها همواره می‌گویند گزینه نظامی را روی میز دارند اما به هیچ عنوان توانایی آن را ندارند.

روزخوش همچنین افزود در ادامه سخنان خود به اهمیت نقش پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان اشاره کرد و گفت: پایگاه هوایی شهید بابایی به دلیل موقعیت جغرافیایی و فاصله‌ای که از مرز کشور دارد، به نوعی پشتیبان تمام یگان‌های هوایی کشور است.

فرمانده پایگاه شهید بابایی با اشاره به این که این پایگاه مجهز به هواپیماهای F 14 است اظهار داشت: هر یگان هوایی و هواپیمایی که قصد انجام عملیاتی را داشته باشد، پایگاه شهید بابایی در انجام آن دخالت دارد.

امیر سرتیپ دوم روزخوش با اشاره به اینکه یکی دیگر از نقش‌های مهم پایگاه شکاری شهید بابایی حفاظت از منابع و مراکز اقتصادی است افزود: در جنگ‌های امروزی یکی از اهداف مهم بعد از مراکز نظامی، مراکز اقتصادی است و ما با توجه به برد زیاد و رادارهای قدرتمند هواپیماهای 14 F در پایگاه شکاری شهید بابایی به خوبی می‌توانیم از حریم نظامی و اقتصادی کشور دفاع کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان ایتکه یکی از دستاوردهای مهم پس از انقلاب اسلامی تاسیس دانشکده خلبانی است خاطرنشان کرد: این مرکز آموزشی اهمیت بسیار زیادی برای کشور دارد، چرا که همه خلبانان ما در آن تعلیم و تربیت داده می‌شوند.

امیر روزخوش در پایان گفت: با وجود تحریم ها، نیروی هوایی کشور به لحاظ تجهیزات نظامی بیشترین پیشرفت‌ها را داشته است و به همین دلیل آماده حراست از تمام نقاط کشور هستیم.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...