نسخه چاپی

یك مورد سرطان سینه از بین‌۳۵۰۰ بارداری

یك فوق تخصص جراحی سینه گفت: از بین ۳ هزار تا ۳۵۰۰ بارداری، یك مورد ابتلا به سرطان سینه گزارش می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر پريسا عظيمی نژادان در حاشيه همايش يک روزه سرطان و بارداری که در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه سرطان سينه قابل درمان است اگر به موقع تشخيص داده شود، گفت: سرطان سينه اگر در مراحل اوليه تشخيص داده شود احتمال برگشت ندارد و اگر بيمار زودتر به پزشک مراجعه کند نتيجه عمل موفقيت آميزتر است.


وي گفت: از بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ حاملگی در حين بارداری، يک مورد سرطان سينه وجود دارد و در حين شيردهي هم ممکن است موارد ابتلا به سرطان سينه ديده شود که بهتر است در اين دوره بانوان تغييرات سينه را به حساب شيردهی نگذارند.
اين متخصص جراحي عمومی افزود: اغلب مادران وجود توده يا تغييرات شکلی سينه را در زمان شيردهی به حساب خوش خيم بودن توده مي گذارند اما بايد بدانند اگر اين توده بيش از دو هفته دوام بياورد و تغيير رنگ در آن ايجاد شود بايد زودتر به پزشک مراجعه کنند زيرا جراحی توده در حين شيردهی و بارداری هم انجام می شود.


عظيمی نژادان گفت: بعد از جراحی، بهبودی کامل نيست و نياز به راديوتراپی، شيمی درمانی و استفاده از دارو در طول درمان نيز نياز است.
وی تاکيد کرد: البته حتي در زمان حاملگی می توانيم سينه و بچه را حفظ کنيم در صورتی که پيشرفت موضعی زياد نباشد.
این فوق تخصص جراحی سينه گفت: اگر قبل از حاملگی خانم ها دچار سرطان سینه باشند آن سينه شيردهی ندارد و از سينه مقابل امکانپذير است اما حين شيردهی اگر سرطان سينه بروز کند شيردهي را قطع مي کنند.

۱۳۹۴/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...