نسخه چاپی

وضعیت منابع آبی استان بوشهر بحرانی است

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: وضعیت منابع آبی استان بوشهر بحرانی است.

به گزارش نما، شاپور رجایی در نشست کارگروه کشاورزی و آب شهرستان دشتستان به کاهش میزان بارندگی‌ها در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این کمبود بارش‌ها باعث شد تا منابع آبی نیز با کاهش روبرو شود.

وی وضعیت منابع آبی استان بوشهر را بحرانی توصیف کرد و ادامه داد: باید روش‌های صحیح آبیاری و مدیریت مناسب منابع آبی در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم از این بحران‌ها عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت در استان، اضافه کرد: مدیرتی مطلوب منایع آبی نیازمند مشارکت و همکاری و همراهی همگانی است.

وی افزود: شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و این شهرستان نقشی بسیار مهم در تولید محصولات و نیازهای استان و همچنین استان‌های دیگر دارد.

رجایی از اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان دشتستان خبر داد و بیان کرد: اراضی کشاورزی شبانکاره شهرستان دشتستان که دارای سیستم آبیاری تحت فشار هستند، زیر کشت گندم و جو و کلزا می‌روند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ادامه داد: سد رئیسعلی دلواری دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشاورزی استان بوشهر است که ۱۰۰ میلیون مترمکعب آن قابل برداشت است.

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...