نسخه چاپی

تكذیب احضار 13 معلم ایرانی به دادگاه امارات

معاون رسانه‌ای مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر احضار 13 معلم زن ایرانی به دادگاه امارات را قویا تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر احضار 13 معلم زن ایرانی به دادگاه امارات را قویا تکذیب کرد.

رسول پاپایی ضمن تکذیب خبر فوق، به بازداشت 9 معلم دیگر در العین امارات نیز اشاره و عنوان کرد: مسئولان آموزش و پرورش ایران در امارات با مسئولین دستگاه قضایی این شیخ نشین دیدار و گفتگو کردند.

وی با بیان اینکه دولت امارات یک مجوز رسمی به سرپرستی مدارس ایرانی که زیر نظر سفارت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند داده است، گفت: بر اساس این مجوز ایران در این کشور می‌تواند به امر مدرسه داری و فعالیت‌های آموزشی بپردازد. با توجه به اینکه این مجوز تا پایان سال 2016 معتبر است شکایت اداره کار العین از این معلم‌ها بیشتر به یک بهانه تراشی شبیه است.

پاپایی ادامه داد: این اتفاق جدید نبوده و سالهاست که معلمان ایرانی به همین شکل و با ویزای امارات در العین به تدریس پرداخته‌اند و طی سالهای قبل مشکلی برایشان پیش نیامده است.

معاون روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در پی شکایت اداره کار العین و بازداشت 9 معلم بلافاصله پیگیری مشکلات این معلمان را در دستور کار قرار داد، گفت: اقداماتی از قبیل معرفی وکیل، هماهنگی با وزارت امور خارجه و پیگیری‌های قضایی از جمله اقدامات حمایتی برای آزادی این معلمان هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به پیگیری‌های همکاران ما در وزارت امور خارجه امیدواریم به زودی شاهد حل مشکل 9 معلم مذکور باشیم.

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...