نسخه چاپی

پنتاگون فروش بالگردهای نظامی به عربستان را تایید كرد

وزارت دفاع امریكا می‌گوید پنتاگون قرارداد فروش ۹ فروند بالگرد سیكورسكی یواچ-۶۰ بلك هاوك به عربستان سعودی به ارزش ۴۹۵ میلیون دلار را تایید كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز، آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون مدعی شد این توافق با هدف تامین امنیت عربستان امضا شده است.



آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون که مسئولیت نظارت بر قراردادهای فروش تسلیحات را دارد، اعلام کرد سعودی‌‎ها خواستار خرید 9 فروند بالگرد، 21 موتور T700-GE-701D ساخته شده توسط شرکت جنرال الکتریک، سیستم‌های جی‌پی‌اس، مسلسل و سیستم‌های هشدار موشکی شده است.



پنتاگون همچنین مدعی شد سعودی‌ها قرار است از این تجهیزات برای عملیات جستجو و نجات، امداد رسانی، ارسال کمک‌های بشردوستانه، مبارزه با تروریسم و عملیات‌های رزمی استفاده کنند.



قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان در حالی تایید شد که در همین روز (چهارشنبه) جنگنده‌های سعودی استان‌های صعده و تعز در یمن را بمباران کردند که در این حملات دستکم 5 غیرنظامی کشته شدند.



عربستان سعودی از تاریخ ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، حملات هوایی خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرده است.



براساس گزارش‌های منتشره، در این حملات تاکنون حدود 7 هزار نفر یمنی از جمله صدها کودک کشته شده‌اند.



منابع خبری پیشتر در اوایل شهریور 1394 از تصمیم عربستان سعودی برای خرید دو فروند ناو جنگی از امریکا به ارزش یک میلیارد دلار خبر داده بودند.



همچنین پنتاگون در اوایل مرداد 1394 از قراردادی به ارزش 180 میلیون دلار برای فروش 355 فروند موشک هوا به زمین «ای جی ام-154» را به عربستان سعودی خبر داده بود.



عربستان سعودی پیشتر نیز قراردادی با شرکت بوئینگ امریکا برای خرید 84 فروند جنگنده اف-15 به ارزش 33.4 میلیارد دلار امضا کرده است.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...