نسخه چاپی

چین خواهان همكاری دفاعی بیشتر با ایران شد

دریادار سون جیانگو معاون ستاد مشترك ارتش چین در گفت‌وگو با سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی خواهان توسعه روابط با ایران شد.

به گزارش نما، دریادار سون جیانگو معاون ستاد مشترک ارتش چین در گفت‌وگو با سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی خواهان توسعه روابط با ایران شد.





بنابر اعلام وزارت دفاع چین، این دیدار با هدف افزایش روابط نظامی میان ایران و چین و همچنین ارتقاء سطح حفاظت از ثبات و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد.





ادمیرال سون در این دیدار گفت: " هدف دیدار این هیئت، افزایش روابط دوستانه، تعمیق همکاری‌ها و تبادل نظر با ایران بر سر روابط دوجانبه نظامی و نگرانی‌های منطقه‌ای است."





خبرگزاری انگلیسی رویترز (reuters) با انتشار صحبت‌های سون جیانگو در این دیدار، چین و ایران را دارای روابط نزدیک در زمینه‌های دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و انرژی خواند و بیان کرد که چین در حصول توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا نقش زیادی داشته است.





دریادار ارتش چین همچنین اعلام کرد که کشورش (بزرگترین خریدار نفت ایران) از بدست آمدن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی خوشحال می‌باشد.





سال گذشته نیز برای اولین بار دو کشتی جنگی چین در بندرعباس برای شرکت کردن در مانور دریایی مشترک ایران و چین در خلیج فارس، پهلو گرفتند.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...