نسخه چاپی

سرطان ناشی از ظروف یكبار مصرف در راه است

ظروف یكبار مصرف با توجه به فرا رسیدن به ماه محرم، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد كه بهتر است با رعایت نكات لازم، از مبتلا شدن به بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری كرد.

به گزارش نما، دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل محرم و استفاده از ظروف یکبار مصرف باید نکات لازم در خصوص استفاده از آن را رعایت کرد. رعایت نکات ایمنی استفاده از این ظروف، به خصوص در ماه محرم جز ضروری‌ترین موارد برای حفظ سلامتی است.

وی اظهار داشت: ظروف شفاف از پلی استایرلن تشکیل شده است و به محض اینکه در معرض حرارت قرار بگیرد، این مواد درون ظرف آزاد شده که طی فرآیندی باعث ایجاد بیماری سرطان می‌شود زیرا این مواد نمی‌توانند حرارت را تحمل کنند و عدم تحمل حرارت باعث ایجاد فرآیندی خاص می‌شود که مواد مضری را به وجود می‌آورد.

وی تأکید کرد: می‌توان از ظروفی استفاده کرد که جنس آنها از مقوا و یا پلاستیک باشد و یا می‌توان از ظروفی استفاده کرد که جنس‌شان متناسب با غذا است مانند ظروفی که از نشاسته تهیه شده‌اند که ضرری برای بدن نخواهند داشت.

وی در پایان گفت: پس از استفاده از ظروف یکبار مصرف، آنها را بشکنید تا مجددا مورد استفاده قرار نگیرد زیرا در برخی موارد، افرادی سودجو بدون توجه به عواقب و تأثیرات سوء‌ این کار بر سلامت مردم، دست به چنین کاری می‌زنند.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...