نسخه چاپی

مشكل اصلی صداوسیما چیست؟

معاون سیما در گفت‌وگویی اختصاصی با ایسنا به پرسش‌هایی درباره حل مشكلات مالی سازمان صداوسیما، علت خالی بودن آنتن تلویزیون از سریال جدید ویژه محرم، كاهش سریال‌های الف ویژه و همچنین سیاست‌ها و رویكردهای جدید تلویزیون توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون سیما به پرسش‌هایی درباره حل مشکلات مالی سازمان صداوسیما، علت خالی بودن آنتن تلویزیون از سریال جدید ویژه محرم، کاهش سریال‌های الف ویژه و همچنین سیاست‌ها و رویکردهای جدید تلویزیون توضیحاتی را ارائه داد.

دیگر نباید سریال ضعیف بسازیم

علی اصغر پورمحمدی در پاسخ به اینکه چرا آنتن تلویزیون در دهه اول محرم امسال از سریال‌های مناسبتی خالی است و اینکه آیا این اتفاق به سیاست‌های جدید صداوسیما مربوط می‌شود یا به کمبود بودجه؟ تصریح کرد: ما هر سال به طور مداوم برای دهه اول محرم سریال نداشتیم. به نظرم بعد از ساخت و پخش سریال‌های فاخری مثل «مختارنامه» و «شب دهم»، دیگر نباید سریال‌های ضعیف بسازیم، بلکه باید برای ایام محرم به کارهای خیلی فاخر برسیم که با فرهنگ عاشورا همخوانی‌ داشته باشد.

او در عین حال تصریح کرد: با وضعی که در حال حاضر داریم، نمی‌توانیم کارهای فاخر داشته باشیم؛ ساخت کارهای فاخر هم زمان می‌خواهد هم پول، که ما هر دو را در محرم امسال نداشتیم.

مشکل اصلی صداوسیما بودجه است

معاون سیما سپس درباره‌ی علت کم شدن پروژه‌های الف ویژه تلویزیون نیز توضیح داد: مشکل اساسی سازمان صداوسیما، بودجه است. ما در حال حاضر هیچ بودجه‌ای برای ساخت سریال‌های الف ویژه نداریم و به دنبال مشارکت بودیم و هستیم تا از بخش‌های خصوصی مشارکت بگیریم؛ به عنوان مثال سریال «حضرت موسی (ع)» از جمله پروژه‌های الف ویژه‌ای است که آماده کلید خوردن است اما فعلا نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم. سریال «سلمان فارسی» از دیگر پروژه‌های الف ویژه سازمان است که آماده تولید است اما ما به دنبال یک حامی مالی برایش هستیم به دلیل اینکه بودجه نداریم.

پورمحمدی سپس تصریح کرد: پروژه‌های الف ویژه نیازمند بودجه‌های بالایی هستند و حتی برخی از این سریال‌ها به اندازه کل بودجه معاونت سیما، بودجه می‌خواهند که ما الان چنین پولی را نداریم. امیدواریم رابطه دولت با ما خوب شود و دولت ما را در ساخت سریال‌های الف ویژه کمک کند.

معاون سیما همچنین خاطرنشان کرد: زمان دقیقی برای حل مشکل مالی سازمان صداوسیما نمی‌توانم تعیین کنم؛ چراکه اصلا مشخص نیست.

تکلیف «سرزمین کهن» و «پوریای ولی» چه می‌شود؟

او همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تکلیف سریال «سرزمین کهن» چه خواهد شد؟ اعلام کرد: این مجموعه اکنون در حال انجام کارهایش است تا ان‌شاالله به زودی فاز سوم آن کلید بخورد. اگر ما بتوانیم با همین مختصر بودجه‌ای که داریم اصلاحاتش را انجام بدهیم حتما آن را پخش می‌کنیم، اما «سرزمین کهن» قطعا امسال پخش نخواهد شد.

پورمحمدی در پایان درباره سریال «پوریای ولی» به عنوان یکی از سریال‌های الف ویژه صدا‌و سیما هم به ایسنا گفت: این مجموعه هم مثل سایر پروژه‌های الف ویژه مشکل بودجه دارد که البته شاید هم ساخته نشود؛ چراکه هنوز جزو اولویت‌های سیما نیست.

۱۳۹۴/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...