نسخه چاپی

مزیت‌های ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی

عکس خبري -مزيت‌هاي ايران براي جذب سرمايه گذاري خارجي

مدیر عامل صندوق بازنشستگی كشوری گفت: مالیات و هزینه نیروی انسانی پایین و برخورداری از قانون سرمایه‌گذاری خارجی مناسب از جمله مزیت‌های رقابتی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمود اسلاميان در ديدار با مديران ارشد گروه اقتصادي لوته کره جنوبي با اشاره به ظرفيت‌هاي اقتصادي زيرمجموعه‌هاي اين صندوق، افزود: ايران با بيش از ۷۵ ميليون نفر جمعيت و برخوردار بودن از همسايگاني با جمعيت بيش از ۳۰۰ ميليون نفر و دسترسی‌های مناسب و قرار گرفتن در منطقه ژئوپولتيک، توان قابل ملاحظه‌ای براي جذب سرمايه‌گذاری و همکاری‌های مشترک دارد.

اسلاميان گفت: ماليات و هزينه نيروي انساني پايين و برخورداري از قانون سرمايه‌گذاري خارجي مناسب از جمله مزيت‌هاي رقابتي ايران براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي و فعاليت‌هاي مشترک به شمار مي‌آيد.

وي اظهار کرد: نگاهي به اتاق‌هاي اشغال شده هتل‌هاي ايران در هفته‌هاي اخير حاکي از استقبال قابل ملاحظه شرکت‌هاي خارجي براي حضور در بازار بزرگ ايران و منطقه غرب و جنوب غرب آسياست که در صورت برنامه‌ريزي مناسب مي‌توان حداکثر استفاده را از اين رفت و آمدها داشت.

در اين نشست ليم بيونگ يون مدير عامل و مدير ارشد استراتژيک هلدينگ لوته با اشاره به جايگاه ويژه اين مجموعه در بين گروه‌هاي بزرگ اقتصادي کره، گفت: گروه لوته در سال ۲۰۱۴ پس از گروه‌هاي بزرگ سامسونگ، هيونداي، SK و ال جي توانست با فروش بيش از ۷۴ ميليارد دلاري در کره به جايگاه پنجم دست يابد.

وی تعداد کارکنان شاغل در زير مجموعه‌هاي گروه را بيش از ۶۰ هزار نفر در بيش از ۲۰ کشور جهان عنوان کرد و افزود: لوته در حال حاضر در بخش مختلف از جمله پتروشيمي، هتل‌داري و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي فعاليت دارد.

اسلامیان با اشاره به جايگاه هفدهم لوته در بين گروه‌هاي اقتصادي آسيا گفت: هدف‌گذاري گروه در سال ۲۰۲۰ دستيابي به جايگاه دهم در اين قاره است، از اين رو آمادگي کامل خود را براي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي پتروشيمي و گردشگري اعلام مي‌کنيم.

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...