نسخه چاپی

نماینده پارلمان عراق خواستار بازگشت سفیر بغداد از عربستان شد

یكی از نمایندگان پارلمان عراق از دولت این كشور خواست تا سفیر عراق در ریاض به كشور بازگردد.

به گزارش نما، فارس به نقل از المسله، «مثال الالوسی» رئیس ائتلاف دموکراسی مدنی در پارلمان عراق با اشاره به نقش عربستان سعودی نماینده پارلمان عراق در حمایت از تروریسم از دولت حیدر العبادی خواست تا سفیر عراق در ریاض را به بغداد بازگرداند.

مثال الالوسی رژیم سعودی را رژیمی تروریستی و خونخوار خواند و گفت: عربستان منشاء تروریسم و باعث ریخته شدن خون‌های زیادی از مردم عراق شده است.

وی تصریح کرد که عراق باید در اعتراض به اقدام عربستان در بازنکردن سفارتش باید سفیر خود را از ریاض فرابخواند.

این نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه سعودی‌ها برای بازکردن سفارت خود در بغداد پیش شرط‌هایی وضع کرده‌اند افزود: این مسئله دخالت در امور داخلی عراق است و اهانت به دولت و مردم کشور است.

وی با انتقاد از برخی سیاسیون عراقی که با دریافت پول از عربستان از مواضع ریاض حمایت می‌کنند تصریح کرد که دولت باید به سرعت سفیر عراق را از ریاض فرابخواند.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که عربستان و عراق پس از روی کار آمدن دولت جدید در بغداد توافق کردند پس از 25 سال روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند و سفرایشان را به بغداد و ریاض اعزام کنند.

دولت عراق چندین ماه است که سفیر خود را به ریاض فرستاده اما عربستان با وقت کشی از اعزام سفیرش به بغداد سرباز می‌زند که این مسئله خشم مقامات عراقی را برانگیخته و آنرا بی‌احترامی به خود می دانند.

۱۳۹۴/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...