نسخه چاپی

تظاهرات در واكنش به حكم "شیخ نمر"

عکس خبري -تظاهرات در واکنش به حکم "شيخ نمر"

انقلابیون بحرینی و علمای جبل عامل لبنان در یبانیه‌ای با دعوت از مردم برای شركت گسترده در تظاهرات خشم طی روزهای پنجشنبه و جمعه به رژیم آل سعود درباره عواقب اجرای حكم اعدام روحانی برجسته شیعه عربستانی هشدار دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه ای با هشدار به رژیم عربستان خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در همبستگی با شیخ نمر شد.

این ائتلاف تاکید کرد تایید حکم اعدام شیخ نمر، بیانگر سردرگمی و آشفتگی سیاسی و امنیتی رژیم عربستان در سطح داخلی و منطقه ای است.

جریان الوفاءالاسلامی بحرین خواستار همبستگی گسترده با شیخ نمرالنمر پس از تایید حکم اعدام وی از سوی دادگاه‌های آل سعود شده است.

این جریان با درخواست از مردم بحرین برای شرکت در تظاهرات خشم طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته به رژیم آل سعود درباره عواقب اجرای حکم اعدام شیخ نمر هشدار داد.

این جریان تاکید کرد دستان آل سعود به خون مردم عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن آغشته و آلوده است و فاجعه منا در مکه مکرمه هم به این جنایات اضافه می‌شود.

در بیانیه این جریان انقلابی بحرین آمده است باند آل سعود گمان می‌کنند که با تایید حکم اعدام شیخ مجاهد النمر از انتقام الهی و خشم طرفداران شیخ مجاهد در منطقه در امان خواهند بود که سخت در اشتباه هستند.

بر اساس گزارش المسله، ائتلاف جوانان انقلاب 24 فوریه هم با بیان اینکه تایید حکم اعدام شیخ نمر عمق سرخوردگی و آشفتگی سیاسی و امنیتی رژیم سعودی در سطح داخلی و منطقه ای را بر ملا می کند، در جامعه بین المللی و تمام هیئت ها و سازمان های حقوق بشر و وجدان های بیدار جهان خواست فورا برای توقف احکام ظالمانه از جمله حکم اعدام شیخ نمر دخالت کنند.

همچنین تجمع علمای جبل عامل لبنان با محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر در بیانیه ای شیوه های آل سعود در سرکوب اعتراضات را رد کرد و هشدار داد اجرای این حکم، سبب خیزش و خشم آزادگان جهان در تمام مناطق علیه سیاست های این رژیم خواهد شد.

دادگاه عالی و دادگاه تجدیدنظر عربستان روز یکشنبه سوم آبان با حکم اعدام علیه آیت‌الله الشیخ باقر نمر باقر النمر بعد از سه سال دستگیری و محاکمه موافقت کرد.

دادگاه عربستان سال گذشته شیخ نمر را به اتهام خروج از اطاعت از پادشاه به اعدام محکوم کرد و این حکم موجی از خشم و محکومیت در سراسر جهان را به دنبال داشت.

۱۳۹۴/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...