نسخه چاپی

دو مشكل بزرگ محصولات كشاورزی ایران در بازارهای جهانی

عضو كمیسیون كشاورزی مجلس گفت: مشكلات برند و بسته‌بندی دو مشكل بزرگ محصولات كشاورزی ایران در بازارهای جهانی است.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: هیئت پارلمانی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برزیل برنامه‌های بسیار خوبی داشتند.

وی گفت: نشست اعضای کمیسیون با سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در محل سفارت ایران و تبادل نظر در خصوص مسائل لازم مربوط به روابط ایران و برزیل را داشتیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرش و محصولات پتروشیمی ایران موضوعی است که تجار و بازاریان برزیلی خواهان آن هستند که متأسفانه فرش ایران از برند و شناسنامه خاصی برخوردار نیست که باید چاره‌اندیشی شود.

بزرگواری ادامه داد: میوه‌ها و محصولاتی مانند خرما و انار و پسته و زعفران ایران که در برزیل خواهان زیادی دارند ولی باز هم از برند و بسته‌بندی خاصی برخوردار نیستند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: با توجه به ریزش باران فراوان در برزیل که در مناطقی مانند آمازون که حدود 12 متر باران می‌بارد و بزرگترین سد دنیا که حدود 30 میلیارد مترمکعب آب دارد و 8 هزار مگاوات برق تولید می‌کند لذا باید از ظرفیت کشاورزی آن بهترین بهره را ببریم مخصوصا در زمینه تحقیقات و پژوهش در مقوله بذر که آن کشور توانمندی‌های خوبی دارد.

۱۳۹۴/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...