نسخه چاپی

حكم اعدام شیخ «النمر» حركت عربستان در خط داعش است

رئیس جماعت علمای عراق با هشدار به عربستان درباره تبعات سنگین اعدام روحانی برجسته شیعی این كشور تأكید كرد: این حركت هماهنك با جنایات داعش در ترور چهره‌های مذاهب به منظور ضربه زدن به وحدت اسلامی است.

به گزارش نما؛ شیخ «خالد الملا»، رئیس جماعت علمای عراق در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به تأیید حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعی در عربستان اظهار داشت: جماعت علمای عراق از مقامات سعودی می‌خواهد از تصمیم اعدام شیخ النمر صرف نظر کرده و در چنین مسائلی با دقت و درایت تجدید نظر کنند.

وی افزود: در شرایطی که خطر داعش و گروه‌های تروریستی برای همه مذاهب امت اسلامی شناخته شده و مبارزه با این دشمن واقعی ضروری است، اعدام روحانی برجسته شیعی در عربستان تنها موجب متشنج‌تر شدن اوضاع منطقه می‌شود.

الملا تاکید کرد: امروز حتی عربستان هم از خطر گروهک تکفیری داعش در امان نبوده و همان گونه که شاهد بودیم در حادثه تروریستی نجران شمار زیادی از نمازگزاران سعودی جان خود را از دست دادند.

رئیس جماعت علمای عرق گفت: ما در این جماعت صدور حکم اعدام شیخ النمر یا اجرای آن را به نفع عربستان یا امت اسلامی و طرح وحدت اسلامی نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: اگر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که داعش وحدت مسلمین را هدف گرفته بنابراین مقامات سعودی نباید در این طریق یعنی طریق ترور چهره‌های دینی و دیگر طوائف گام بردارند.

شیخ نمر باقر النمر که برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می رود، در تیرماه سال 2012 به دلیل رهبری اعتراضات مردمی در شهر القطیف بازداشت شد.

وی در مهرماه 1393 نیز به اتهامات واهی ایجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشیر در انظار عمومی محکوم شد.

وزارت کشور عربستان یکشنبه گذشته با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» این روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام نمر بدون اطلاع قبلی است.

۱۳۹۴/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...