نسخه چاپی

یازده نفر دیگر از آوارگان در دریای اژه غرق شدند

مسئولان گارد ساحلی یونانی امروز (یكشنبه) اعلام كردند در اثر غرق شدن یك قایق حامل آوارگان در آب های سهمگین نزدیك به جزیره «ساموس» در شرق دریای اژه، یازده نفر دیگر جان باختند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در پی دخالت های آمریکا و هم پیمانانش در امور داخلی کشورهای خاورمیانه، بسیاری از مردمان این کشورها از جمله سوریه، مجبور به ترک وطن و راهی کشورهای اروپایی شده اند که از ابتدای اکتبر امسال (مهرماه) تاکنون 34 مهاجر در آب های یونان غرق شده اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از آتن، سخنگوی زن گارد ساحلی یونان با اعلام این خبر گفت: قربانیان شامل پنج زن، چهار نوزاد و دو کودک هستند. پانزده نفر دیگر از سرنشینان این قایق نجات یافتند و تلاش ها برای یافتن یک یا دو فرد ناپدید شده ادامه دارد.
در زمان غرق شدن این دریا که از ترکیه به سمت یونان در حرکت بود، سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
هفته پیش، غرق شدن چهار قایق حامل پناهجویانی که از ترکیه عازم یونان بودند، دستکم 5 کشته برجا گذاشت. سه تن از این غرق شدگان در ساحل یونان، کودک بودند.
هجوم آوارگان و پناهجویانی که به دلیل سیاست های مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه، مجبور به ترک وطن خود شده اند هنگام عبور از مسیرهای خطرناک از ترکیه به سمت یونان و سایر کشورهای اروپایی تاکنون قربانیان بی شماری را برجای گذاشته است.
یونان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا است که با پدیده مهاجرت ها روبرو است و در ماه های اخیر میزبان هزاران مهاجر از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق و شمال آفریقا بوده است. جزایر یونان، ماه آگوست (مرداد) با 88 هزار نفر رکورد جدیدی را برای ورود مهاجران ثبت کردند که 11 برابر همین دوره در سال 2014 است.

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...