نسخه چاپی

ایران آماده پذیرایی از سرمایه گذاران خارجی

فایننشال تایمز در گزارشی به به آماده شدن ایران برای گشودن درب ها به روی سرمایه گذاران خارجی اشاره می كند.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز: فایننشال تایمز در گزارشی به به آماده شدن ایران برای گشودن درب ها به روی سرمایه گذاران خارجی اشاره می کند.

در ایران مرسوم و عادی است که یک پیشنهاد پیش از پذیرش بارها رد می شود، تفاوتی ندارد این دعوت برای چای باشد یا معامله اقتصادی.

شرکت های خارجی انرژی آماده هستند که بازی مشابهی را طی مذاکرات خود بر سر بازگشت به ایران در دوران پس از تحریم بازی کنند.

ماه جاری، انتظار می رود که ایران شرایط قراردادهای جدید نفتی را که به شرکت های خارجی اجازه حضور در یکی از ارزانترین و قابل دسترسی ترین استان های نفتی و گازی در جهان می دهد را منتشر کند.

مهدی حسینی طراح اصلی قراردادهای نفتی جدید ایران می گوید که جمهوری اسلامی ایران از بازخورد شرکت های نفتی بین المللی نسبت به این قراردادهای جدید استقبال می کند، قرار است اصلاحات بیشتری نیز بر روی این قراردادها اعمال شود چرا که هیچ چیز کامل نیست.

یکی مدیران نفتی اروپا نیز در این باره گفت: به نظر می رسد که قراردادهای جدید نفتی نمی تواند امیدوار کننده باشد و نیازمند تغییرات بیشتری باشد.

مدیران شرکت های نفتی خارجی از انی ایتالیا تا توتال فرانسه و میتسوبیوشی ژاپن تا لاکویل روسیه در اواسط اکتبر شانه به شانه مقامات ایرانی در نخستین کنفرانس بین المللی نفت و گاز پس از توافق هسته ای در ایران حضور داشتند.

روسای برخی از بزرگترین شرکت های نفت و گاز جهان بر این باور هستند که جایزه پیروزی در تجارت با ایران ارزش تلاش کردن را دارد.

۱۳۹۴/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...