نسخه چاپی

واشنگتن وادار به پذیرش اهمیت دیدگاه‌های ایران در مسائل مختلف شده است

اندیشكده آمریكایی در گزارشی درباره حضور ایران در مذاركرات وین 2 برای حل بحران سوریه نوشت: واشنگتن وادار به پذیرش اهمیت دیدگاه‌های ایران در مسائل مختلف شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اندیشکده آمریکایی استراتفور در گزارشی جدید در روز دوشنبه نوشته واشنگتن وادار به پذیرش این نکته شده که دیدگاه ایران درباره مسائل مختلف اهمیت دارد.

رسانه روسی اسپوتنیک، خلاصه‌ای از گزارش این اندیشکده آمریکایی که موضوع حضور ایران در مذاکرات وین درباره سوریه را مد نظر قرار داده، تهیه کرده است.

اسپوتنیک، مذاکرات وین 2 که روز جمعه با حضور هیأت‌های دیپلماتیک چندین کشور مختلف انجام شد را رویدادی تاریخی دانسته که در خلال آن واشنگتن و تهران برای اولین بار به عنوان شریکانی هم‌ارز بر سر یک میز نشسته‌اند.

این رسانه روس، سپس به نقل جملاتی از اندیشکده آمریکایی «استراتفور» پرداخته که می‌نویسد مقامات آمریکا ظاهراً اعتراف کرده‌اند که ایران، نیرویی است که باید آن را به حساب آورد و دیدگاه‌هایش درباره مسائل مختلف اهمیت دارد.

بر اساس این گزارش، اندیشکده استراتفور در ادامه نوشته است: «عربستان سعودی، یکی از متحدان کلیدی واشنگتن در خاورمیانه و سایر کشورهای خلیج (فارس) دیگر نمی‌توانند از رابطه انحصاری با آمریکا برای شکل دادن سیاست خارجی این کشور در خاورمیانه استفاده کنند.»

نشست وین 2 درباره سوریه، روز جمعه (9 آبان ماه)، با حضور وزرای خارجه بیش از 20 کشور از جمله ایران، آمریکا، روسیه و عربستان سعودی، و نماینده اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل، در هتل «امپریال» این شهر برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در پایان این نشست با صدور بیانیه‌ای ضمن اذعان به باقی ماندن اختلافات، بر ضرورت همکاری جهت برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه تأکید کردند.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...