نسخه چاپی

احتمال فعالیت «مك دونالد» در ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: لازمه فعالیت مك‌دونالد ثبت در اداره ثبت شركت‌هاست كه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: لازمه فعالیت مک‌دونالد ثبت در اداره ثبت شرکت‌هاست که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

احمد تویسرکانی درباره ثبت علامت تجاری مک دونالد اظهار کرد: لازمه فعالیت تجاری شرکت مک دونالد در ایران ثبت شعبه آن در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت است که با توجه به ارشادات و تاکیدات مقام معظم رهبری بویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی، حتما ملاحظاتی داریم و این کار اتفاق نخواهد افتاد.

معاون رئیس قوه‌قضائیه اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی نباید زمینه تولیدات مصرفی مخصوصا برخی مواد غذایی در کشور فراهم شود و مجوز ثبت علامت تجاری شرکت «مک دونالد» به منزله حق فعالیت تجاری آن در ایران نیست.

وی افزود: علامت تجاری مشخصه ایست که اشخاص حقیقی و حقوقی برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند و به موجب موافقتنامه و پروتکل مادرید که 86 کشور از جمله ایران عضو آن هستند، اتباع و اشخاص این کشورها می توانند علائم تجاری خود را در کشور دیگر به ثبت برسانند همانطور که شرکتها و کمپانی های ایرانی تا به حال صدها مورد علامت تجاری را در کشورهای مختلف ثبت کرده اند و معنایش این است که شرکتهای دیگری نتوانند در محصولات خود از آن علامت استفاده کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: آنچه که در کشور ما اتفاق افتاده ثبت علامت تجاری از جمله «مک دونالد» در چند سال قبل بوده است و این در حالی است که قریب به 30 مورد علامت تجاری شرکت های ایرانی نیز در امریکا به ثبت رسیده تا از علامت این شرکتها سوء استفاده ای صورت نگیرد.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...