نسخه چاپی

توضیحات نماینده كرج در خصوص پیشنهاد كارت تردد «جاده سبز»

نماینده مردم كرج در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد كارت تردد «جاده سبز» كه از سوی فرماندار كرج برای حل معضلات زیست محیطی ارائه شده بود، توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش نما؛ محمدجواد کولیوند در گفتگو با مهر، در خصوص تذکر روز گذشته نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به فرماندار کرج در صحن علنی مجلس، درباره پیشنهاد صدور کارت تردد جاده سبز، اظهار کرد: فرماندار کرج در خصوص ترافیک روزهای پایانی هفته در محور کرج – چالوس و معضلاتی که در پی ترافیک، دامن‌گیر روستاییان این محور می‌شود پیشنهاد صدور کارت تردد جاده سبز را مطرح کرده است.

کولیوند در ادامه گفت: طرح‌های زیادی از سوی کارشناسان برای برطرف کردن مشکل ترافیک و معضلات زیست‌محیطی این محور ارائه و موردبررسی قرارگرفته است فرماندار کرج برای ساماندهی وضعیت این محور که حجم بالایی از تردد را به خود اختصاص داده است این طرح را پیشنهاد داده است.

وی در خصوص پیشنهاد کارت تردد جاده سبز، گفت: این بخشی از یک طرح است. در این طرح پیشنهاد‌ها دیگری نیز وجود دارد ازجمله احداث کمپ‌های در محور که مسافران بتوانند با اقامت چندساعته در قبال پرداخت هزینه از سرویس‌های بهداشتی و دیگر امکانات استفاده کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار تصادفات در محور چالوس و غرق شدن برخی از هم‌وطنان در رودخانه کرج، گفت: سالانه به علت نبود کمپ‌های اقامتی در این محور بسیاری از هم‌وطنان با توقف در کنار جاده و رودخانه جان خود را از دست می‌دهند.

محمدتقی ایرانی فرماندار کرج چهارم آبان در خبری به رسانه ها گفته بود: صدور «کارت تردد جاده سبز»، در روزهای پایان هفته و ایام تعطیل در محور کرج – چالوس برای حل معضلات زیست‌محیطی می‌تواند اثرگذار باشد.

ایرانی در خصوص نحوه هزینه کرد مبالغ دریافتی از شهروندان در قبال صدور کارت تردد جاده سبز گفته بود: در سال‌های اخیر جاده چالوس با آسیب‌های زیادی ازلحاظ زیست‌محیطی مواجه شده است که اجرای این طرح می‌تواند موجب برطرف کردن بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی این منطقه، پاک‌سازی محیط‌زیست، نگهداری و محافظت از جنگل‌ها و مراتع، رودخانه‌ها غارهای منطقه، حفاظت از حیات‌وحش، بازسازی و حفظ تونل‌ها و مسیر جاده، راه‌سازی برای روستاها و تامین امکانات امداد و نجات نظیر پد هلی کوپتر امداد و حتی ساخت بیمارستان‌های مجهز در نقاط مختلف این جاده زیبا شود.

این پیشنهاد در قالب طرحی برای کاهش ترافیک و معضلات زیست محیطی جاده چالوس ارائه شده است چرا که این جاده بیش از ۷۰ سال به صورت سنتی اداره می شود و حجم بالای تردد در این محور در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل برای بیش از ۶۰ روستای این محور مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

۱۳۹۴/۸/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...