نسخه چاپی

صدها كیلومتر دورتر از مرزهای ایران را رصد می‌كنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: پدافند هوایی همیشه باید صدها كیلومتر دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران كه قالب بر ۱۵ كشور همسایه است را رصد كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه دومین همایش مشترک پدافند جامع (عامل و غیر عامل) که صبح امروز در تالار شهید مطهری ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در هفته های گذشته شایعاتی مبنی بر کنترل آسمان عراق توسط پدافند هوایی مطرح بوده است و نظر شما در این باره چیست؟ اظهارداشت: ممکن است سیستم اطلاعاتی هر کشوری، کشورهای دیگر را بدون اجازه رصد کند. اما سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای سرپا ماندن این نظام مقدس از تمام عناصر و ابزارها استفاده می کند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی باید همیشه صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را که قالب بر ۱۵ کشور همسایه داریم رصد کند، افزود: از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد می کنیم و فقط آسمان عراق شامل آن نمی شود بلکه همه کشورها هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سامانه های پدافند هوایی روز اربعین پوشش خواهد داشت، گفت: در تمام دوران آماده باش و غیر آماده باش، پدافند هوایی سیستم ها و سلاح هایش روشن است. در زمان های به خصوص مثل اربعین و روزهای خاص دیگر، سیستم های راهبردی روشن خواهد بود.

وی افزود: در پدافند هوایی عامل و غیر عامل در کنار یکدیگر قرار دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به این سوال که تلفیق صحیح بین پدافند عامل و غیرعامل چگونه بوده و چه مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: مشکلی نیست. راه های سختی وجود دارد که باید طی شود. باید به فرمول خوبی برسیم و تلاش می کنیم با پدافند غیر عامل تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: جاهایی که پدافند عامل می تواند با سلاح و سیستم پوشش دهد، پوشش خوبی خواهد داشت و نقاطی که پدافند غیر عامل می تواند کم هزینه تر دفاع را به ارمغان بیاورد، با این پدافند انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این یک راهبرد است و راهبرد، زمان و آموزش خوب می خواهد. امیدواریم این دو سازمان بتوانند در کنار هم به یک پدافند جامع برسند.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...