نسخه چاپی

مالكان باغ های كن به حقوق خود می رسند

با اعلام توقف ساخت و سازها در باغات كن و تعیین خطوط كلی و چارچوب‌های كلان برای این تصمیم مهم در باغات تهران، مشكلاتی جزیی به دلیل كارهای نیمه تمام پیش آمد. به همین خاطر وضعیت عده‌ای معدود كه در این تصمیم بلاتكلیف ماندند تعیین تكلیف می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛مسعود حمزه‌ای درباره اجرای کامل فرمان رهبری در حفظ باغ های کن که منجر به تصویب و ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف ساخت و سازها در محدوده این اراضی شد، گفت: بنا به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در نشستی که همکاران وزارت راه و شهرسازی در اسفندماه سال گذشته داشتند، مصوبه‌ای از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب و ابلاغ شد با این مضمون که محدوده اراضی باغات کن به صورت کامل حفظ شود و برای این حفظ‌شدن مقرر شد هیچگونه تفکیک، افراز یا صدور پروانه‌ای در این منطقه صورت نگیرد.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی افزود: در اجرای همین موضوع مکاتبه‌ای با اداره ثبت داشتیم و ابلاغیه شورای عالی معماری و شهرسازی را به آن اداره فرستادیم که خوشبختانه ثبت نیز هماهنگی و همکاری خوبی داشت و بر همان اساس نیز اقدام کرد اما در برخی از موارد نادر مشکلاتی ایجاد شد که در صدد حل آنها هستیم.

حمزه‌ای درباره مشکلات پیش‌آمده در محدوده اراضی باغات کن گفت: موارد جزیی و استثنائاتی وجود دارد مثلا مالکانی باقی مانده‌اند که قبل از این مصوبه، پروانه ساخت دریافت کرده‌اند یا ساخت‌و‌سازهای نیمه کاره داشتند. برخی افراد ساختمان خود را ساخته بودند و نیاز به پایان کار داشتند که به همین منظور به ثبت مراجعه کرده و پیگیر حقوق خود شدند. برای رفع مشکل این عده که دارای حقوق قانونی هستند در حال حاضر کارشناسان موضوع را بررسی و تحلیل می‌کنند تا حقوق قانونی این دسته از افراد که بر اثر صدور پروانه و اجازه احداث بنا ایجاد شده رفع شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی در گفت وگو با سایت وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تعیین خطوط کلی و چارچوب‌های کلان مشکلاتی را نیز به دنبال دارد گفت: طبیعتا با اعلام توقف ساخت و سازها در باغ های کن و تعیین خطوط کلی و چارچوب‌های کلان برای این تصمیم مهم در باغات تهران، مشکلاتی جزیی به دلیل کارهای نیمه تمام پیش آمد. به همین خاطر وضعیت عده‌ای معدود که در این تصمیم بلاتکلیف ماندند تعیین تکلیف می‌شوند تا به حقوق قانونی خود برسند.

به گفته وی دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در یک فرآیند همکاری خط باغات را بر اساس حقوق مکتسبه موجود تدقیق می‌کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...