نسخه چاپی

شناسایی و تملك چند باغ در تهران با اولویت مناطق كم برخوردار

عکس خبري -شناسايي و تملک چند باغ در تهران با اولويت مناطق کم برخوردار

رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینكه تملك باغات و تبدیل آنها به بوستان های عمومی در آینده در دستور كار شهرداری است، گفت: چندین فقره باغ با اولویت مناطق كم برخوردار شناسایی و اقدامات لازم برای تملك آنها صورت گرفته است.

به گزارش نما ،مختاری در مراسم بهره برداری از باغ سلیمانیه با تاکید بر توجه به باغ ایرانی اسلامی در طراحی باغ سلیمانیه گفت: احداث این بوستان عمومی یکی دیگر از سلسله اقداماتی است که سازمان بوستان ها از یک سو در راستای اهداف شهرداری تهران و اجرای وظایف خود برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان تهرانی و اهالی منطقه ۱۴ و همچنین توسعه فضای سبز تهران و توزیع عادلانه فضای سبز عمومی انجام داده است. از سوی دیگر این سازمان در کنار سایر برنامه های خود تملک باغات و تبدیل آنها به بوستان های عمومی در آینده را نیز در دستور کار خود قرار داده و با جدیت آن را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: همگرایی میان شورا و شهرداری تهران و اختصاص تمامی درآمدهای قطعی حاصل از اجرای لایحه اخذ عوارض و حفظ و گسترش فضای سبز برای تملک باغات فرصت خوبی را برای تبدیل باغات به فضای سبز عمومی در شهر تهران فراهم کرده است. تخصیص چنین بودجه ای آغاز خوبی برای اجرای فرآیند حفظ و نگهداری باغات و تبدیل آنها به بوستان های عمومی در شهر تهران است.

وی تاکید کرد: بی تردید باغ ها ثروت غیر قابل جایگزینی هستند که خرید و تبدیل آنها به بوستان های عمومی علاوه بر توسعه فضای سبز، از منظر حفظ ذخایر اکولوژیک نیز واجد ارزش بسیاری است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته تبدیل باغات به بوستان های عمومی با استقبال فراوانی از سوی شهروندان روبرو شد. بر همین اساس امسال نیز چندین فقره باغ با اولویت مناطق کم برخوردار شناسای
ایسنا

۱۳۹۹/۹/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...