نسخه چاپی

موزه فرش تعطیل شد!

البته علت این اقدام آغاز مرمت در این موزه عنوان شده، این در حالیست كه كارمندان موزه اظهار می‌كنند قرار بوده این تعطیلی زودتر از این زمان، یعنی قبل از اوج ورود تورها به كشور تعمیرات را شروع كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: البته علت این اقدام آغاز مرمت در این موزه عنوان شده، این در حالیست که کارمندان موزه اظهار می‌کنند قرار بوده این تعطیلی زودتر از این زمان، یعنی قبل از اوج ورود تورها به کشور تعمیرات را شروع کنیم.

«موزه «فرش» به عنوان "نخستین موزه‌ی فرش کشور" به دلیل تعمیرات به مدت نامعلوم تعطیل شد.» اما این تعطیلی یک نکته دارد...

این خبر از صبح شنبه 16 آبان در برخی شبکه‌های اجتماعی پیچید، خبری که قطعا دل‌نگرانی لیدرها و تورهای خارجی را به دنبال خواهد داشت.

این روزها که هنوز سرمای زمستان رفتن به برخی مناطق تاریخی و باستانی کشور را غیرممکن نکرده، را می‌توان یکی از موقعیت‌های پیک سفر گردشگران خارجی به کشور دانست یا دست‌کم موقعیتی که هنوز از فصل گردشگری و حضور گردشگران خارجی در کشور مدتی باقی مانده است، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری که این موزه یکی از موزه‌های زیر نظر آن است، این موزه را صبح امروز (شنبه 16 آبان) و به طور ناگهانی تعطیل کرد.

البته علت این اقدام آغاز مرمت در این موزه عنوان شده، این در حالیست که کارمندان موزه اظهار می‌کنند قرار بوده این تعطیلی زودتر از این زمان، یعنی قبل از اوج ورود تورها به کشور تعمیرات را شروع کنیم.

باز هم می‌توان گفت جای شکر دارد که قرار است در مدت تعمیرات، ٢٠ تخته فرش در طبقه فوقانی موزه به نمایش درآید.

اما در این میان چند سوال مطرح می‌شود؛ آیا دست‌اندرکاران سازمان میراث فرهنگی و امور موزه‌ها، هنوز حساسیت حضور گردشگر در کشور را متوجه نیستند؟ آیا نباید در این راستا اطلاع‌رسانی می‌شد؟! آیا مسوولان میراث متوجه نیستند که اکثر تورهای ورودی به ایران، نخستین موزه‌ی فرش ایران را در برنامه سفر خود دارند؟ آیا تعمیر موزه فرش تا این حد موضوع امنیتی است که به هیچ سازمان و آژانسی اطلاع نداده و در لحظه آن را تعطیل کنند؟

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...