نسخه چاپی

راه اندازی 7 موزه در تراز بین المللی طی 15 ماه

راه اندازي 7 موزه در تراز بين المللي طي 15 ماه

مدیرعامل موسسه موزه های بنیاد مستضعفان، با اشاره به راه اندازی 7 موزه در تراز بین المللی توسط بنیاد مستضعفان طی 15 ماه، از به نمایش درآمدن اشیایی تاریخی به قدمت 7 هزار سال در مجموعه فرهنگی_موزه ای سردار آسمانی و موزه هنر ایران خبر داد.

به گزارش نما، حشمت الله قنبری در مراسم افتتاح همزمان «مجتمع فرهنگی-موزه ای سردار آسمانی» و «هنر ایران» با اشاره به اظهار کرد: از 15 ماه پیش تا به امروز، تلاش بزرگی برای راه اندازی 7 موزه در تراز جمهوری اسلامی انجام شد؛ موزه هنر ایران در کاخ مرمر، در طول 100 روز مرمت شد و 450 اثر فاخر از هزاره های پیش از میلاد تا تاریخ معاصر در آنجا قرار گرفت و آماده بهره برداری شد که با شیوع کرونا، بهره برداری از این موزه را تا امروز به تعویق انداخت.

رئیس موسسه موزه های بنیادمستضعفان گفت: موزه آوندهای تاریخی در مجتمع موزه ای رامسر نیز در ابتدای امسال مورد بهره برداری قرار گرفت و امروز 5 موزه گرانبها نیز در مجتمع فرهنگی _موزه ای سردار آسمانی آماده بهره برداری شده است.

وی با اشاره به سختی عملیات بازسازی ساختمان دفینه گفت: ساختمان دفینه در شرف تخریب بود و مهندسین مجرب اعلام کرده بودند کلیه ستون های اصلی این ساختمان دچار کمانش شده و در حال فروریزی است. این در حالی است که ساختمان دفینه که کاربری سوپرمارکت داشت ولی به دلیل نمای آن، ثبت تاریخی شده بود، 14 ماه کار بازسازی این ساختمان را بسیار سخت تر کرده بود.

قنبری در ادامه افزود: برای این مجتمع موزه ای چندین هزار اثر تاریخی از 4 هزار قبل از میلاد مسیح تا امروز، انتخاب شد و پس از اصالت سنجی و مرمت آنها توسط اساتید و خبرگان، به این ساختمان منتقل شدند.

رئیس موسسه موزه های بنیاد مستضعفان با اشاره به نامگذاری این مجتمع فرهنگی موزه ای به نام سردار آسمانی گفت: نام این ساختمان دفینه بود ولی نکته حائز اهمیت آن است که وقتی قرار است 4 موزه در تراز بین المللی مورد بهره برداری قرار گیرد لازم است نامی متناسب با این بزرگی بر آن گذاشته شود و این نام، فاخرترین دارایی این موزه است.

وی با اشاره به انجام 9 ماه عملیات مقاوم سازی موزه خودرو نیز گفت: این موزه انشالله در بهار سال آینده به بهره برداری می رسد و این در شرایطی است که به لحاظ خودروهایی که در این موزه به نمایش در می آید، این موزه، برترین موزه خودرو در سراسر جهان خواهد بود.

فارس

۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...