نسخه چاپی

برج تهران دوقلو می‌شود

بلند‌ترین برج تهران كه حتما بسیاری از شهروندان آن را هنگام عبور از اتوبان حكیم - شرق به غرب- بلافاصله بعد از تونل رسالت دیده‌اند، قرار است از تنهایی در‌آید و دوقلو شود.

به گزارش نما؛ این خبر را شهردار منطقه شش در حاشیه نمایشگاه مطبوعات به شرق اعلام کرد و گفت: در تغییرات جدید ضوابط بلندمرتبه‌سازی تهران تغییراتی ایجاد شده که در شرایط خاص و با مجوزهایی، ارتفاع بیشتر می‌شود.

عظیم بابایی در توضیح بیشتر این خبر گفت: منطقه شش یکی از مناطقی است که بخشی از ضوابط بلندمرتبه‌سازی آن به تصویب کمیسیون شورای‌عالی معماری و شهرسازی رسیده و به‌عنوان مرکز مدرن تهران پیشنهادهای خوبی را برای ساخت‌وسازهای جدید دارد.

وی گفت: در این مدت طبق طرح جامع و تفصیلی مجوزها صادر شده است. ضمن اینکه در ضوابط بلندمرتبه‌سازی در شرایط خاص و با مجوزهایی ارتفاع بیشتر می‌شود؛ البته هنوز مجوز صادر نشده اما در این مدت چند بانک و سرمایه‌گذار مراجعه کرده‌اند.

علاوه بر این موارد، یک سرمایه‌گذار پیشنهاد ساخت برجی با ٥٠ طبقه را در جنوب اتوبان حکیم و روبه‌روی «برج تهران» پیشنهاد داده است. شهردار منطقه شش اضافه کرد که این پیشنهاد در حال ارزیابی است و در این موارد حتما پیشنهادها به کمیسیون ماده ٥ ارجاع داده خواهد شد.

یک پیاده‌راه برنده سمینار walk ٢١

بابایی همچنین درمورد برنامه پیاده‌راه‌سازی که در منطقه شش همسو با سایر مناطق شروع شده است، گفت: پیاده‌راه‌سازی رویکردی جهانی است که خوشبختانه تجربه‌های خوبی در تهران داشته است. اخیرا هم پیاده‌راه پوسته اتوبان رسالت که به «مسیر طبیعت» معروف است، در سمینار walk ٢١ که هر سال برگزار می‌شود، بین ٢٠٨ پروژه از ٤٨ کشور برتر دنیا، رتبه برتر را کسب کرد.

وی با تأکید بر اینکه این پیاده‌راه کارکردهای مختلفی داشته و در سلامت شهروندان موثر است، افزود: معمولا این پیاده‌راه‌ها را بیشتر از ١,٥ کیلومتر در نظر نمی‌گیرند تا شهروندان پس از پیاده‌روی کوتاه به یکی از سیستم‌های حمل‌ونقلی دسترسی داشته باشند و همین عامل یکی از دلایل ترغیب مردم به استفاده از آن است.

بابایی درمورد پیاده‌راه دیگری که این روزها خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده و قرار است از میدان آرژانتین به انتهای بزرگراه حکیم برسد، اشاره کرد و گفت: این پروژه هنوز در مرحله تکمیل مطالعات و تهیه پیوست‌های فرهنگی، فنی و زیست‌محیطی است. پس از این مرحله، مطالعات مربوط به این پیاده‌راه را برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال خواهیم کرد.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...