نسخه چاپی

پیام تبریك بشار اسد در پی شكست محاصره فرودگاه «كویرس»

در پی شكست محاصرۀ فرودگاه راهبردی كویرس در حومه شرقی حلب در شمال سوریه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیام تبریكی برای فرمانده مدافعان این فرودگاه و سربازان سوری ارسال كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، شبکه خبری المیادین با اعلام این خبر گزارش داد نیروهای ارتش سوریه بعد از گذشت سه سال موفق شدند این پایگاه هوایی را از محاصرۀ گروه تروریستی داعش خارج کنند.

رئیس‌جمهور سوریه خطاب به فرمانده نیروهای عملیات نظامی‌ که به شکست محاصره این فرودگاه منجر شد، گفت: «شجاعت و فداکاری قهرمانانی که با شما بودند نشان داد که شما نماینده به حق دیدگاه ارتش سوریه در حمایت از سراسر خاک کشور هستید.»

به گفتۀ منابع سوری بیش از هزار سرباز و دانشجوی مدرسۀ فنون هوایی سوریه در این فرودگاه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، این موفقیت ارتش سوریه سرنوشت جبهه‌های نبرد در حلب را دگرگون و خطوط امدادی داعش را در این منطقه قطع خواهد کرد.

وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه، اسقف ابراهیم نصیر، رئیس کلیسای مسیحی حلب و احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در مصاحبه با تلویزیون رسمی این کشور موفقیت ارتش در فرودگاه کویرس را به ارتش و مردم حلب تبریک گفتند.

مردم حلب نیز با حضور در خیابان‌ها به مناسبت این موفقیت ارتش به جشن و پایکوبی پرداختند.

علاوه بر این موفقیت، نیروهای ارتش سوریه کنترل روستاهای مریوده در جنوب شهر العیس و مکحله در جنوب شهر الحاضر در حومه جنوبی حلب را به دست گرفتند.

ارتش سوریه همچنین موفق شد کنترل منطقه المحالج در نزدیکی فرودگاه مرج السلطان در غوطه شرقی دمشق را به دست بگیرد.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...