نسخه چاپی

مذاكره معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه درباره سوریه در مسكو

عکس خبري - مذاکره معاونان وزارت خارجه ايران و روسيه درباره سوريه در مسکو

معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جلسه‌ای مشترك به بررسی تحولات سوریه و برنامۀ نشست چند جانبۀ وین برای ادامۀ روند حل بحران این كشور عربی پرداخته‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و میخاییل بوگدانف، همتای وی و نماینده رئیس جمهور روسیه سه‌شنبه در مسکو، پایتخت این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار بر لزوم تشریک مساعی بین‌المللی برای مبارزۀ قاطع با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره تاکید کردند.

معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه همچنین بار دیگر ارادۀ خود را برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکره بین نمایندگان دولت دمشق و معارضان سوری با حمایت بین‌المللی، اعلام کردند.

در این دیدار بر ادامۀ رایزنی‌های دو کشور برای ایجاد آرامش و ثبات در منطقه به ویژه سوریه نیز تاکید شد.

سوریه از مارس سال 2011 دچار بحرانی خونین است که تا کنون جان بیش از 250 هزار نفر را گرفته و میلیون‌ها تن را بیخانمان کرده است.

ایران و روسیه از ابتدا برای حل بحران این کشور از طریق سیاسی تلاش کرده‌اند؛ ادامۀ ابتکارهای سیاسی و بین‌المللی تهران و مسکو زمینه‌ساز از سرگیری دور جدید مذاکرات در چارچوب نشست چند جانبه وین شد که قرار است سومین دور آن هفتۀ آینده با حضور هیات ایرانی برگزار شود.

امیرعبداللهیان و بوگدانف عصر دوشنبه نیز با یکدیگر مکالمه تلفنی داشتند.

سفر امیرعبداللهیان به بیروت
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با همتای روسِ خود بامدادِ امروز (چهارشنبه، 20 آبان) وارد بیروت، پایتخت لبنان شد.

محمد صادق فضلی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان از امیرعبداللهیان و حمیدرضا دهقانی، رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه استقبال کرد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه قصد دارد در این سفر با مقامات ارشد لبنانی از جمله نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه و همچنین روابط تهران و بیروت گفت‌وگو کند.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...