نسخه چاپی

مرگ 330 زندانی در زندان‌های مصر از سال 2013

سازمان حقوق بشر در گزارشی اعلام كرد كه از زمان حوادث 30 ژوئن در سال 2013 تا كنون 330 مورد مرگ زندانیان در زندان‌های مصر به ثبت رسیده است كه 10 مورد آن طی ماه گذشته بوده است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلمی اشرف مدیر اجرایی سازمان هیومن رایتس واچ گفت که از زمان حوادث 30 ژوئن تا کنون 330 مورد مرگ در زندان های مصر به ثبت رسیده است و این عدد در حال افزایش است زیرا ما همه آن را نمی توانیم شمارش کنیم.

وی اشاره کرد که بیشتر مرگ این افراد پس از شکنجه یا در نتیجه عدم رسیدگی به درمان بیماری آنها رخ داده است و اکثر این زندانیان نیز سیاسی بوده اند.

به گفته وی بازداشتگاه های غیر قانونی در اردوگاه های امنیت مرکزی وجود دارد و حتی خانه هایی هستند که از آنها برای بازداشت افراد استفاده می شود.

اشرف در ادامه به وجود آدم ربایی در دوره اخیر اشاره کرد و گفت که طی سه ماه گذشته 215 مورد آدم ربایی ثبت شده است.

وی افزود که شکنجه سازماندهی شده علیه زندانیان سیاسی انجام می شود و این افراد تا حد مرگ شکنجه می شوند و ما چندین مورد مرگ در اثر شوک الکترونیکی، آویزان کردن، حبس انفرادی، ممانعت از خوردن غذا، قطع زبان و موارد دیگری که فراتر از تصور است، رصد کرده ایم.

چند روز پیش نیز منابع مصری گزارش دادند که یک عضو حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین مصر در یکی از زندان های این کشور به دلیل عدم رسیدگی به درمان بیماری وی جان خود را از دست داد.

«وحید رمضان» به گفته خانواده وی در یکی از زندان های مصر به دلیل عدم رسیدگی به درمان بیماری اش جان خود را از دست داد.

«عزه عطا الله» همسر رمضان در این باره گفت که همسر 59 ساله وی روز دوشنبه در زندان «الزقازیق» در استان الشرقیه (دلتا مصر/ شمال) در نتیجه کوتاهی در درمان بیماری وی، درگذشت.

وی افزود که همسرش از چند بیماری مزمن از جمله ناراحتی کبد و و زخم معده رنج می برد و ما بارها از مسئولان مصر خواسته بودیم که به بیماری وی توجه کنند اما دادستانی و دستگاه قضایی با وجود اینکه وضعیت وخیم جسمانی وی را در جلسات دادگاه مشاهده کرده بودند اما از رسیدگی به وضعیت وی خودداری کردند.

به گفته همسر رمضان، وی به اتهام توزیع اعلامیه علیه دولت و عضویت در یک گروه ممنوعه بازداشت شده بود اما این اتهامات همگی ساختگی و باطل است.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...