نسخه چاپی

بازیگر «ستایش»: امنیت شغلی نداریم

صفا آقاجانی یكی از بازیگران پیشكسوتی است كه همواره به دلیل چهره مهربانی كه دارد، به عنوان یك مادر مهربان در بیشتر سریالها و فیلمها حضور داشته است. از جمله ستایش، زمانه، همه چیز آنجاست، دردسرهای عظیم و...

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم: صفا آقاجاني يكي از بازيگران پيشكسوتي است كه همواره به دليل چهره مهرباني كه دارد، به عنوان يك مادر مهربان در بيشتر سريالها و فيلمها حضور داشته است. از جمله ستايش، زمانه، همه چيز آنجاست، دردسرهاي عظيم و...

وي كه در سريال «ستايش» نقش متفاوتي را تجربه كرد، درباره فعاليت هاي اخيرش گفت: به تازگي بازي در فيلم سينمايي «تهران من» به كارگرداني آقاي فرح بخش را به پايان رساندم كه در آن فيلم هم نقش يك مادر را بازي كرده ام. به هر حال با سن و سال ما چنين نقش هايي پيشنهاد مي‌شود. البته در سريال «ستايش» همه شوكه شدند و من نقش زن بدجنسي را بازي كردم. البته قرار بود فصل سوم اين سريال هم ساخته شود كه از سرنوشت آن بي اطلاعم. وي همچنين ادامه داد: من در كنار سينما و تلويزيون، در گروه نمايش راديو هم با دوستان همكاري مي كنم، اما سريال «دوردستها» را نيز در نوبت پخش دارم و در آن نقش يك عمه مهربان را بازي كردم. فكر مي كنم كار خوبي است و در زمان پخش مي تواند مخاطب را راضي نگه دارد.

البته در «دردسر هاي عظيم2» نيز بازي كردم و خداروشكر در اين مدت كم كار نبودم، اما در كل شرايط كار در سينما، راديو و تلويزيون شرايط خوبي نيست. بنابراين اگر علاقه و عشق به كار وجود نداشته باشد، نمي توان كار كرد و با اين شرايط زندگي كرد. ما كه فقط از راه بازيگري امرار معاش مي كنيم و شغل ديگري نداريم، اما توصيه اي براي جوانهايي دارم كه به بازيگري علاقه دارند و تا حدودي هم در اين زمينه فعاليت مي‌كنند. اينكه دنبال يك كار ديگري هم باشند و به بازيگري به عنوان يك شغل و منبع درآمد نگاه نكنند. چون بسيار حرفه ناامني است. يكباره ممكن است شرايط به گونه اي باشد كه يك بازيگر را كنار بگذارند و حذف شود. بالاخره شغل ما به گونه اي است كه بايد ديگران تو را انتخاب كنند. بسياري از بازيگران هستند كه 40 سال است در اين حرفه فعاليت مي‌كنند، ولي هنوز بيمه و بازنشستگي ندارند. بنابراين نمي توان روي درآمد اين كار حساب كرد. مگر اينكه يكباره بتواني شانس بياوري و در يك جشنواره اي شانس بياوري و بتواني بدرخشي.
وي در پايان درباره فيلمنامه هاي اخير كه جايي براي حضور پيشكسوتها ندارد، عنوان كرد: هنر سفارشي بردار كه نيست. نويسندگان با توجه به مسائل و شرايط روز فيلمنامه مي نويسند.

بنابراين گاهي پيش مي آيد كه فيلمنامه ها چه در تلويزيون و چه در سينما به گونه اي است كه بازيگران جوان بيشتر فعاليت مي‌كنند و پيشكسوتها كم كار و يا بيكار مي مانند، اما در كل اگر امنيت شغلي وجود داشته باشد، هم بازيگران در انتخاب نقشها دستشان بازتر است و هم دغدغه مالي ندارند و فقط از روي عشق و علاقه كار مي‌كنند.

۱۳۹۴/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...