نسخه چاپی

صعود ایران با پیروزی پرگل و بدون دروازه‌بان

تیم ملی فوتبال كشورمان با برتری مقابل گوام به دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه راه یافت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دو تیم گوام و ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات، از ساعت 9 صبح امروز (سه‌شنبه - به وقت کشورمان؛ 15:30 به وقت محلی) در ورزشگاه «دددو» مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تیم کشورمان با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید.

مهدی طارمی (12 و 63)، کمال کامیابی‌نیا (30)، رامین رضاییان (49)، مسعود شجاعی (51 - پنالتی) و کریم انصاری‌فرد (53) برای ایران گلزنی کردند.

در این بازی علیرضا بیرانوند در دقیقه 72 از ایران و جان ماتکین در دقیقه 51 از گوام با کارت قرمز داور بازی روبه‌رو شدند تا دو تیم دقایقی را 10 نفره بازی کنند. نکته جالب اینکه تیم ملی چون 3 تعویضش را انجام داده بود، مجبور شد از پوقاز مدافع تیم ملی به عنوان دروازه‌بان در 20 دقیقه پایانی ( با احتساب وقت‌های تلف شده) استفاده کند.

کارلوس کی‌روش برای این دیدار علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، عزت‌الله پورقاز، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کمال کامیابی‌نیا، آندرانیک تیموریان، مهدی ترابی، مهدی طارمی، اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داد.

نیمه اول
دقیقه 8: بازی آرام ایران و گوام با توپی که اشکان دژاگه مقابل دروازه حریف ارسال کرد، کمی جدی‌تر شد، هرچند مهدی طارمی نتوانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند و توپ را به بیرون زد.

دقیقه 12: مهدی ترابی با پاس در عمقی زیبا طارمی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن با یک بغل پا دروازه گوام را گشود.

دقیقه 19: میلاد محمدی از سمت چپ ارسال خوبی روی دروازه انجام داد که توپ از روی سر کریم انصاری‌فرد عبور کرد تا این موقعیت هدر برود.

دقیقه 20: انصاری‌فرد با پاس رو به بیرونی که به پشت محوطه جریمه داده بود، کمال کامیابی‌نیا را صاحب موقعیت شوتزنی کرد که شوت این بازیکن به اوت رفت.

دقیقه 30: حرکت انصاری‌فرد در محوطه جریمه گوام و پاس رو به بیرون او توسط مدافعان حریف دفع شد، اما دفعی ناقص توپ را به کمال کامیابی‌نیا رساند تا این بازیکن با شوتی به سمت چارچوب، دروازه گوام را برای بار دوم باز کند.

دقیقه 33: اشکان دژاگه به دلیل اعتراضی که به داور مسابقه داشت، کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 35: کریم انصاری‌فرد در آستانه باز کردن دروازه گوام بود که ضربه ابتدایی او به تیر دروازه خود و در برگشت توپ به بیرون رفت.

دقیقه 40: میلاد محمدی با توپ‌گیری از بازیکنان گوام و پاس به مهدی طارمی این بازیکن را صاحب موقعیت گلزنی کرد که شوت طارمی توسط دروازه‌بان گوام دفع شد.

دقیقه 44: مهدی ترابی به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد و مسعود شجاعی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

نیمه دوم
دقیقه 49: پاس خوب رو به عقب مهدی طارمی برای رامین رضاییان، این بازیکن را در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داد تا رضاییان اولین گل ملی‌اش را به ثمر برساند.

دقیقه 51: جان ماتکین به دلیل خطای پنالتی روی مهدی طارمی از داور بازی کارت قرمز دریافت کرد تا گوامی‌ها 10 نفره شوند.

دقیقه 51: مسعود شجاعی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد.

دقیقه 53: رضاییان از سمت راست توپ را به اشکان دژاگه داد و این بازیکن هم پاس رو به بیرونی را مقابل دروازه گوام ارسال کرد تا کریم انصاری‌فرد زننده پنجمین گل ایران باشد.

دقیقه 57: علیرضا جهانبخش جای اشکان دژاگه را در ترکیب تیم ملی گرفت.

دقیقه 63: پاس در عمق مسعود شجاعی به کریم انصاری‌فرد و توپی که این بازیکن به مهدی طارمی سپرد، گل ششم ایران را رقم زد.

دقیقه 65: علیرضا جهانبخش از سمت راست حرکتی را به سمت دروازه گوام انجام داد و توپ را به رضاییان سپرد. این بازیکن هم توپ را به دهانه دروازه گوام فرستاد که طارمی نتوانست این موقعیت را تبدیل به گل کند.

دقیقه 70: مهدی طارمی از بازی خارج شد و جای خود را در ترکیب به خسرو حیدری داد.

دقیقه 72: علیرضا بیرانوند به دلیل خطای شدیدی که روی مهاجم گوام انجام داد، از سوی داور بازی کارت قرمز دریافت کرد تا ایران 10 نفره شود. به دلیل انجام هر سه تعویض تیم ایران عزت‌الله پورقاز در دروازه قرار گرفت.

دقیقه 2+90: حرکت در عرض میلاد محمدی و شوت او به سمت دروازه می‌توانست تبدیل به موقعیت خطرناکی شود، اما پس از برخورد به بازیکنان گوام راهی کرنر شد.

بدین ترتیب و با وجود اینکه پیش از آغاز این بازی بزرگنمایی زیادی در خصوص گوام شده بود، اما این تیم با شکست سنگین مقابل ایران نشان داد که همان تیم گوامِ گذشته است که در تهران با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد.

تیم ملی کشورمان با این پیروزی 14 امتیازی شد و صعود خود را در گروه D مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات به مرحله بعدی قطعی کرد.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...