نسخه چاپی

تعریف AFC از درخشش شاگردان برانكو

ایران بدون شكست با كسب چهارمین برد خود 14 امتیازی شد و همچنان به عنوان صدرنشین گروه چهار باقی ماند.

به گزارش نما، سایت رسمی AFC بعد از پیروزی صبح امروز تیم ملی ایران، به تحلیل این مسابقه پرداخت و برد ایران را روی سایتش کار کرد.

AFCابتدا درباره تیم گوام نوشت: گوام می خواست با پیروزی در برابر ایران به جمع دو تیم برتر گروه چهار راه پیدا کند اما شکست سنگین دوباره ۶ بر صفر آن ها مقابل ایران باعث حذفشان شد. گوام که از ۴ بازی ابتداییش، ۷ امتیاز را کسب کرده بود با تجربه سومین شکست پیاپی و ۷ امتیازی ماندن در گروهش، امید خود را برای رسیدن به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیای ۲۰۱۹ از دست داد.

این سایت در ادامه خاطرنشان کرد: ایران هم با کسب دومین پیروزی ۶-۰ مقابل گوام بعد از برد ماه سپتامبر، ۱۴ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. مهدی طارمی که در آزادی دو گل زده بود؛ این بار هم در دقیقه ۱۲ اولین گل تیم خود را وارد دروازه گوام کرد. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از مسابقه، هم تیمی طارمی در پرسپولیس، کمال کامیابی نیا توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و خیال کی روش را از برد در نیمه نخست راحت کند. بعد از آن رامین رضاییان، به عنوان سومین پرسپولیسی، ایران را به گل بعدی رساند. دقیقه ۵۱ مسعود شجاعی از روی نقطه پنالتی بازی را ۴ بر صفر کرد. هافبک الغرافه در محوطه جریمه توسط ماتکینز متوقف شد و بازیکن گوام از زمین اخراج شد.

تنها دو دقیقه کافی بود تا ایران از امتیاز داشتن بازیکن بیش تر استفاده کند. انصاری فرد این بار برای تیم کی روش گل زد. بعد از آن طارمی در دقیقه ۶۳ گل زد و باز هم مقابل گوام دو گله شد.

در دقیقه ۷۲ با اخراج علیرضا بیرانوند، دروازبان نفت تهران برابری عددی حاصل شد. بیرانوند بر روی مالکونز خطا کرد اما روز، روز گوام نبود و آن ها از موقعیت خود توسط یان مارینو استفاده نکردند.

ایران بدون شکست با کسب چهارمین برد خود ۱۴ امتیازی شد و همچنان به عنوان صدرنشین گروه چهار باقی ماند. عمان نزدیک ترین تیم به ایران باید امروز بعد از ظهر در عشق آباد مقابل ترکمنستان قرار بگیرد. گوام هم به دلیل تفاضل گل کمتر با ۷ امتیاز بعد از ترکمنستان در رده چهارم این گروه ۵ تیمی قرار گرفت.

۸ تیم صدرنشین گروه ها به همراه ۴ تا از بهترین تیمهای دوم، ۱۲ تیم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های ۲۰۱۹ را تشکیل می دهند.

جام ملت های بعدی ۲۴ تیمی خواهد بود و ۱۲ تیم باقی مانده باید در مسابقات جداگانه با یکدیگر دیدار کنند که ۱۱ تیم از آن مسابقات انتخاب می شوند و ۱ تیم هم به عنوان میزبان در این رقابت ه حضور پیدا خواهد کرد.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...